Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство 

Полтавський інститут післядипломної освіти може стати академією: що зміниться

Полтавський інститут післядипломної освіти може стати академією: що зміниться

Як зміниться робота закладу з набуттям нового статусу розповів директор Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти  ім. М. В. Остроградського Віталій Зелюк.

-Назвою “Полтавська академія неперервної освіти ім. М. В. Остроградського Полтавської обласної ради” ми хочемо показати, що наш заклад є надійним координувальним центром реалізації державної політики в галузі освіти у Полтавській області, але разом із тим ми маємо йти далі – розширити свої завдання, зокрема вийти за рамки суто післядипломної педагогічної освіти. Ми вже кілька років працюємо над освоєнням нових напрямків освіти дорослих, а тому нам необхідне юридичне оформлення цього статусу.

Ми плануємо стати новим закладом, який, зберігаючи статус комунального закладу, буде точніше відповідати сучасному українському законодавству у сфері освіти. Ми залучимо в штат Академії висококласних професорів, викладачів, учителів, а її структуру зробимо більш адекватною до сучасних викликів.

Ідея реорганізації Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського визрівала довгий час. Невизначений статус інститутів післядипломної освіти, очікування трансформацій у сфері освіти дорослих та оголошення Міністерством освіти і науки України підготовки проєкту Закону України “Про освіту дорослих”, який визначатиме статус провайдерів освіти дорослих; окреслення в Концепції НУШ та Законі України “Про освіту” ключової компетентності “навчання впродовж життя”, вихід Постанови КМУ № 800 “Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників” – це неповний перелік тих “дзвіночків”, які стимулювали нас змінюватися.

Прямим стимулом до початку реорганізації стали слова міністра освіти і науки Сергія Шкарлета про новітні виклики перед освітою дорослих та визначальну роль в них комунальних закладів неперервної освіти, – зазначив Віталій Зелюк.

Директор закладу наголосив на тому, що перейменування та зміна статусу інституту відкривають нові шляхи та орієнтири для його розвитку.

-Зміна назви нашого закладу – це не просто зміна вивіски, це – істотний ребрендинг, виходячи із тих сьогоднішніх умов, які диктує час. Мета Академії – модернізація системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників, працівників культури, соціальних працівників, інших фахівців на засадах неперервного особистісного й професійного розвитку упродовж життя. Тому мова йде не про інститут, де вчителі відбувають курси, а про впровадження цілісної стратегії неперервності освіти через різноманітні форми роботи, інтеграцію в освітній процес сучасних практик, досягнення організаційної гнучкості.

Академія здійснюватиме освітню діяльність, орієнтуючись на потреби конкретних громад: її партнерами можуть бути органи місцевого самоврядування, органи управління освітою в громадах,  заклади освіти, інші підприємства, установи, організації, фізичні особи.

На цьому, за словами директора ПОІППО, наближення до споживача послуг майбутньої академії не закінчиться.

-Актуальним і дуже важливим кроком стане відкриття відокремлених структурних підрозділів у територіальних громадах Полтавської області. Наприклад – Центр розвитку освіти дорослих, Тренінговий центр освіти дорослих, Тренінговий центр підвищення кваліфікації соціальних працівників тощо. Це зблизить Академію з територіальними громадами області, зламає стереотипне уявлення про підвищення кваліфікації як відрив від реального життя – територіальний і ментальний.

Окрім цього, пояснив Віталій Зелюк, в академії поряд із базовими зявиться низка нових пріоритетних напрямків роботи.

-Об’єктивна потреба розширення функціональних можливостей закладу освіти та зміни в сучасній нормативно-правовій базі сформулювали перед нами визначення напрямку діяльності – підвищення кваліфікації педагогічних працівників, працівників культури, соціальних працівників, інших фахівців. Це базовий напрямок, який ми розвивали й раніше, але до звичних для нас педагогічних працівників ми додали працівників культури, соціальних працівників та інших працівників. Підготовка Закону України “Про освіту дорослих” також є важливим стимулом для нас бути тренді освітніх можливостей як провідного провайдера освіти дорослих Полтавської області.

Педагогічні виші випускають не тільки педагогів, а відповідно в школах працюють не тільки випускники педагогічних вишів. Оскільки законодавство дає можливість таким фахівцям працювати сфері освіти за умови присвоєння професійної кваліфікації, то Полтавська академія неперервної освіти стане першим закладом освіти в області, що відкриє згідно зі ст.58 Закону України “Про освіту” в своєму складі “Кваліфікаційний центр” і надаватиме послуги кваліфікації педагогічних працівників.

В Академії передбачені напрямки роботи – методичний супровід та організаційна підтримка опорних закладів освіти та інклюзивної освіти; методичний супровід реформи «Нова українська школа». Окремий потужний наголос на впровадженні дистанційної освіти та цифровізації в закладах освіти області Полтавщини.

Неможливість охоплення центрами професійного розвитку педагогічних працівників усіх територіальних громад області стимулювали нас визначити окремий напрямок – науковий і консультативний (супервізія) супровід діяльності і розвитку дошкільної, загальної середньої, професійно-технічної, позашкільної освіти. Ця робота здійснюватиметься в руслі таких документів, як Наказ Міністерства освіти і науки України від 2 квітня 2021 р. № 406, яким затверджено програму інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня з теми “Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти”, та Наказ Департаменту освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації № 149 від 30.04.2021 року “Про координацію діяльності центрів професійного розвитку педагогічних працівників”.

Також в умовах конкуренції серед провайдерів післядипломної педагогічної освіти одним із ключових питань розвитку Академії неперервної освіти стане проведення маркетингових досліджень та аналітики освітніх питань.

Діяльність на перспективу стимулює нас до інноваційної діяльності з розробки, апробації нових навчальних технологій і моделей управління, сприяння їх упровадженню в діяльність закладів освіти.

Віталій Зелюк підкреслив, що уособлює ту більшість колективу інституту, яка підтримала ідею трансформації закладу в академію. Водночас є й окремі думки критичного характеру, але такий плюралізм думок – основа демократії.

Нагадаємо, питання реорганізації Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського розглядали на засідання комісії Полтавської облради. Втім, на засіданні сесії облради, що відбулась 21 жовтня, це питання зняли з порядку денного.

 

Пресцентр Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського

Система Orphus