Головка блоку циліндрів — що про неї слід знати
Функціональне призначення ГБЦ
- Розташування складових газорозподільного механізму та елементів виведення і підведення палива.
- Підведення й виведення масла для деталей ГРМ.
- Забезпечення герметичності камери згоряння, виведення з неї продуктів горіння.
- Формування газодинамічних властивостей повітряного заряду.
- Регулювання кількості викидів токсичних речовин в навколишнє середовище з метою відповідності загальновизнаним екологічним нормам.
Головка блоку циліндрів складається з впускних і випускних клапанів, їх сідел та коромисла, гідрокомпенсатора, напрямних втулок, траверса та спеціальної поворотної пружини. У бензинових та газових моторах характерна наявність в ГБЦ свічок запалювання, а в дизельних найчастіше застосовуються паливні форсунки.
Придбати головку блока циліндрів та запчастини до «Фіату» можна в компанії OILER, для чого слід звернутися на сайт oiler.ua.
Профілактика, діагностика та ремонт ГБЦ
Після 150-200 тисяч км пробігу бажано провести профілактику блоку головки циліндрів, яка складається з розбирання і заміни маслозйомних ковпачків, прокладок, сальників, протирання клапанів, виставлення клапанних зазорів, фрезерування головки.
Однак можлива і передчасна поява наступних дефектів.
- Розгерметизація форсунок, порожнини водної сорочки і заглушок.
- Зношування втулок, фасок тарілок, стрижнів та сідел клапанів.
- Зниження пружності клапанних пружин.
- Поява тріщин або інших дефектів на окремих елементах даної деталі через природний знос вузлів або в результаті перегріву двигуна.
Про необхідність проведення діагностики та ремонту ГБЦ може свідчити наявність нагару або масляних патьоків на ніжці клапана, а також поява нагару в камері згоряння. Виявити дефекти і знос деталей можна при зовнішньому огляді та в результаті опресування. У процесі діагностики додатково перевіряється геометрія поверхонь, що сполучаються. Після виявлення несправностей проводиться ремонт ГБЦ:
- При спрацьованості направляючих клапанів по внутрішньому діаметру проводиться їх відновлення або повна заміна.
- У процесі експлуатації матеріал клапанів піддається зносу, що може спричинити зміну геометрії головки блоку циліндрів. У цьому випадку при незначному зношуванні здійснюється шліфування клапана. Однак найчастіше потрібно просто замінити деталь.
- При необхідності робиться правка фасок сідел клапанів або їх заміна.
- У разі деформування ГБЦ проводиться вирівнювання, фрезерування або шліфування привалочної площини.
- Обов’язково змінюються маслозйомні ковпачки, сальники, прокладка між ГБЦ та блоком циліндра, а також комплект ГРМ.
Після будь-якої механічної обробки з систем змащення і охолодження усуваються відкладення і стружка, усі компоненти очищаються від масляного нагару. Наприкінці робіт головка блоку циліндрів миється, канали продуваються стисненим повітрям.