Ви тут:

Головка блоку циліндрів — що про неї слід знати

Функціональне призначення ГБЦ

  • Розташування складових газорозподільного механізму та елементів виведення і підведення палива.
  • Підведення й виведення масла для деталей ГРМ.
  • Забезпечення герметичності камери згоряння, виведення з неї продуктів горіння.
  • Формування газодинамічних властивостей повітряного заряду.
  • Регулювання кількості викидів токсичних речовин в навколишнє середовище з метою відповідності загальновизнаним екологічним нормам.

Головка блоку циліндрів складається з впускних і випускних клапанів, їх сідел та коромисла, гідрокомпенсатора, напрямних втулок, траверса та спеціальної поворотної пружини. У бензинових та газових моторах характерна наявність в ГБЦ свічок запалювання, а в дизельних найчастіше застосовуються паливні форсунки.

Придбати головку блока циліндрів та запчастини до «Фіату» можна в компанії OILER, для чого слід звернутися на сайт oiler.ua.

Профілактика, діагностика та ремонт ГБЦ

Після 150-200 тисяч км пробігу бажано провести профілактику блоку головки циліндрів, яка складається з розбирання і заміни маслозйомних ковпачків, прокладок, сальників, протирання клапанів, виставлення клапанних зазорів, фрезерування головки.

Однак можлива і передчасна поява наступних дефектів.

  • Розгерметизація форсунок, порожнини водної сорочки і заглушок.
  • Зношування втулок, фасок тарілок, стрижнів та сідел клапанів.
  • Зниження пружності клапанних пружин.
  • Поява тріщин або інших дефектів на окремих елементах даної деталі через природний знос вузлів або в результаті перегріву двигуна.

Про необхідність проведення діагностики та ремонту ГБЦ може свідчити наявність нагару або масляних патьоків на ніжці клапана, а також поява нагару в камері згоряння. Виявити дефекти і знос деталей можна при зовнішньому огляді та в результаті опресування. У процесі діагностики додатково перевіряється геометрія поверхонь, що сполучаються. Після виявлення несправностей проводиться ремонт ГБЦ:

  • При спрацьованості направляючих клапанів по внутрішньому діаметру проводиться їх відновлення або повна заміна.
  • У процесі експлуатації матеріал клапанів піддається зносу, що може спричинити зміну геометрії головки блоку циліндрів. У цьому випадку при незначному зношуванні здійснюється шліфування клапана. Однак найчастіше потрібно просто замінити деталь.
  • При необхідності робиться правка фасок сідел клапанів або їх заміна.
  • У разі деформування ГБЦ проводиться вирівнювання, фрезерування або шліфування привалочної площини.
  • Обов’язково змінюються маслозйомні ковпачки, сальники, прокладка між ГБЦ та блоком циліндра, а також комплект ГРМ.

Після будь-якої механічної обробки з систем змащення і охолодження усуваються відкладення і стружка, усі компоненти очищаються від масляного нагару. Наприкінці робіт головка блоку циліндрів миється, канали продуваються стисненим повітрям.

Перейти до вмісту