Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство ТОП-новина 

Якість дистанційного навчання ми оцінимо десь через два роки, – Сергій Шкарлет у Полтаві

22 грудня з робочим візитом у Полтаві перебував Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Він ознайомився з роботою Полтавського навчально-реабілітаційного центру Полтавської обласної ради, взяв участь в урочистому засіданні Вченої ради Полтавської політехніки до 90-річчя навчального закладу. Далі поспілкувався з освітянами, де обговорили розвиток загальної середньої освіти, інститутів підвищення кваліфікації, інклюзивно-ресурсних центрів, навчально-практичних центрів. Не оминули увагою питання наповненості класів, проведення олімпіад, розвитку “Нової української школи”, формування освітніх субвенцій щодо програми “Спроможна школа”.

Полтавщина перебуває на передових позиціях з використання субвенцій по харчоблокам, навчально-практичних центрів, закупівлі шкільних автобусів. Я високо оцінюю той вклад, який вносить Полтавська ОДА у розвиток освіти, громад і територій”, – зазначив міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

2020 рік для освіти Полтавщини і, напевно, для всієї країни був непростим. Усі зіштовхнулись з багатьма викликами. Але ми стали ще сильнішими. Сьогодні підводили підсумки щодо використання коштів, які надало профільне міністерство. Ми на високих позиціях щодо придбання автобусів, харчоблоків, STEM-лабораторій. Але ще є над чим працювати. В умовах децентралізації потрібно більше уваги приділяти освіті, школам, тому що вони переходять до іншого засновника, вони будуть у громадах. Також підводили підсумки по програмі “Велике будівництво”, цьогоріч реалізувати в регіоні 5 шкіл, 5 дитячих садочків, як і було заплановано”, – розповів голова Полтавської ОДА Олег Синєгубов.

Читайте також: Школи Полтавщини отримали 15 нових автобусів

Нагадаємо, понад півсотні шкіл Полтавщини отримали нове обладнання для харчоблоків.

Після наради з освітянами Сергій Шкарлет відповів на питання журналістів. Зокрема, і про дистанційну освіту.

Звичайно, це не елемент навчання офлайн, тому що воно виключає елемент соціалізації. Дистанційне навчання ні в якому разі не замінить очного. Але на сьогодні пандемія допомагає нам стати сильними у ширшому використанні освітніх й інтерактивних можливостей щодо набуття додаткових знань, навичок та ін. Якість дистанційного навчання ми оцінимо, я вважаю, років через два. Освіта дуже консервативна галузь. Все залежить від того, скільки ми закладаємо на першому етапі. Ми ні в якому разі не побачимо результату, доки не дійдемо до кінця. Наприклад, це можна побачити на якості знань магістрів, один з яких вчився офлайн, а інший — у дистанційному чи змішаному форматі. Тобто, певний консерватизм в освіті відкладає вирішення питання щодо якості дистанційної освіти на довгий термін. Поки ми не навчимося використовувати онлайн-освіту у звичному форматі, вона не буде мати тих самих результатів, як навчання в офлайн”, – розповів Сергій Шкарлет.

В Україні нині працюють над тим, щоб якомога більше наблизити якість освіти у закладах профтехосвіти, а відповідно й знання студентів до вимог роботодавців.

Будемо рухатись в частині більшої співпраці з роботодавцями і подолання прірви, яка є після випуску студента до вимог роботодавців. Ми розвиваємо професійні стандарти і компетенції. Чим більше вимоги роботодавців будуть наближені до якісних характеристик випускника, тим кращою буде наша система профтехосвіти. Держава цьогоріч виділила 100 млн грн на навчально-практичні центри. В Україні сфрмовані 54 центри. І на Полтавщині є такі центри по окремих професіях. Ми повинні готувати кадри за надсучасними стандартами”, – зазначив Шкарлет.

За інформацією Міністерства освіти і науки, колегія МОН схвалила Стратегію розвитку професійно-технічної освіти до 2023 року.

Також Сергій Шкарлет анонсував, що найближчим часом презентують електронний щоденник та журнал — відповідні накази вже підписані.

Про брак кадрів на селі

Близько 7 тисяч вчителів не вистачає у сільській місцевості. Це вчителі ангілйської мови, інформатики, хімії, фізики. Але скільки б ми не готували випускників закладів педагогічної освіти, вони у села не їдуть. Життя важче, ніж в місті, немає умов проживання, відсутність розваг, а це ж молоді люди. Об’єктивно це все гальмує процес. Щоб вирішити всі проблеми і була запущена Всеукраїнська школа онлайн. Це 800 уроків з 5 по 11 клас на одній платформі. Ці уроки можна використовувати для сільських вчителів, які, зазвичай, викладають кілька предметів, для підготовки своїх уроків і програм”, – закцентував Міністр освіти і науки.

Система Orphus