Акцизний податок 2016: система електронного адміністрування реалізації пального

ГоленкоЗаконом України №909 від 24.12.2015 р. внесено зміни до Податкового кодексу в частині оподаткування акцизним податком, зокрема, запроваджено систему електронного адміністрування реалізації пального. Тож на питання платників податків, які здійснюють реалізацію пального відповідає заступник начальника Державної податкової інспекції у м. Полтаві Євгеній Анатолійович Голенко.

Євгеніє Анатолійовичу, чи визначені якісь терміни для подання до податкової акту інвентаризації пального?

Так, протягом 20 календарних днів починаючи з 01.03.2016 р. платник податку зобов’язаний подати до податкової інспекції акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01.03.2016 р. із зазначенням адрес об’єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків пального, перелік резервуарів, у яких зберігаються обсяги залишку пального з їх технічними параметрами, правовстановлюючі документи на відповідні об’єкти та документи, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об’єктів.

Який порядок реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних?

Для реєстрації в реєстрі акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються до ДФС в електронній формі відповідно до порядку подання податкових документів в електронному вигляді з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису уповноваженої особи у порядку, визначеному законодавством.

Акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються протягом операційного дня, який триває щодня з 8 год. до 19 год.

Датою та часом надання акцизної накладної/розрахунку коригування до ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття або неприйняття.

Протягом скількох днів необхідно зареєструвати акцизну накладну в Єдиному реєстрі?

Акцизна накладна/розрахунок коригування повинні бути зареєстровані в Єдиному реєстрі акцизних накладних не пізніше 15 календарних днів, що настають за датою їх складання.

Яка відповідальність передбачена за невчасну реєстрацію акцизної накладної в Єдиному реєстрі?

У разі порушення терміну реєстрації акцизної накладної передбачено штрафні санкції у таких розмірах:

– від 2% до 40% суми акцизного податку залежно від терміну затримки такої реєстрації ;

– 50% суми акцизного податку – за відсутність реєстрації акцизної накладної/розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов’язаний скласти акцизну накладну/розрахунок коригування.

Така відповідальність не застосовується при порушенні термінів реєстрації акцизних накладних, складених у перехідний період з 01.03.2016 р. до 01.04.2016 р.

Якщо виникає потреба у поповненні залишків пального, що необхідно зробити платнику?

Для цього необхідно подати заявку на поповнення обсягу залишків пального в системі електронного адміністрування реалізації пального.

Платнику податку автоматично відкриваються окремі рахунки, на які платник повинен сплатити суми акцизного податку для реєстрації заявки на поповнення обсягу залишків пального, розраховані з обсягу пального, зазначеного у заявці. Умовою для реєстрації заявки є наявність на обліковій картці сум коштів сплаченого податку у розмірі не менше ніж сума акцизного податку, розрахованого з обсягу пального у заявці, з урахуванням овердрафту, визначеного п.10 підрозділу 5 розділу ХХ Податкового кодексу.

У разі коли сума овердрафту є достатньою для поповнення обсягу пального, чи необхідно додатково поповнювати рахунок для реєстрації заявки?

Коли сума овердрафту у виробника пального в реєстрі акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються до ДФС в електронній формі відповідно до порядку подання податкових документів в електронному вигляді з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису уповноваженої особи у порядку, визначеному законодавством.

Я, приватний підприємець планую вперше у квітні цього року здійснювати реалізацію пального, які документи та коли необхідно надати до податкової інспекції для реєстрації платником акцизного податку?

Вам необхідно зареєструватися платником акцизного податку у податковій інспекції за місцем проживання.

Реєстрація здійснюється на підставі подання особою не пізніше, ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви встановленого зразка. Заява подається тільки в електронному вигляді.

матеріал підготував/ла: Дмитро Кравченко

Читайте нас у Telegram

Приєднатися
Поділитись новиною:

Схожі новини: