З 1 січня передбачено підвищення акцизного податку на пальне

Бондаренко
Світлана Бондаренко

Начальник управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Полтавській області Світлана Бондаренко повідомила, що з 1 січня передбачено підвищення акцизного податку на пальне.

Підвищення тимчасове, до 1 березня 2016 року – на 13 -16 відсотків.

Наприклад, для бензинів ставка зросте з 202 євро до 228 євро за тонну, на дизельне пальне – зі 100 – 132 євро до 113 – 149 євро за тонну, на скраплений газ – з 50 до 57 євро за тонну.

З 1 березня 2016 року запроваджується новий підхід в розрахунку акцизного податку на пальне – розрахунок буде проводитись в євро не за 1 тонну, а за 1000 літрів (при температурі + 15 градусів). Така одиниця обліку обсягів пального повинна застосовуватись в первинних бухгалтерських документах, акцизних накладних, деклараціях акцизного податку.

Що стосується підвищення цін на пальне, то слід відмітити, що в нашій країні на ціни на пальне впливають дві протилежні тенденції – підвищення акцизів з однієї сторони та падіння цін на нафту на світовому ринку – з іншої.

Що це за нововведення – акцизна накладна?

Вимоги Податкового кодексу щодо запровадження акцизних накладних набирає чинності з 1 березня 2016 року.

Платник податку при реалізації пального зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладу за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Форма такої накладної та порядок її заповнення буде затверджено на центральному рівні, реквізити такої накладної – по аналогії з податковою накладною.

Порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних буде встановлено Кабінетом Міністрів України.

В даний час на підприємствах-виробниках пального та скрапленого газу податковими органами встановлені податкові пости. Які перспективи їх діяльності відповідно змін до Податкового кодексу?

З 1 березня, разом із введенням акцизних накладних, запроваджується електронне адміністрування реалізації пального, яке буде здійснюватися на центральному рівні.

Порядок електронного адміністрування реалізації пального буде встановлено Кабінетом Міністрів України.

Разом з цим, скасовуються податкові пости на підприємствах-виробниках пального, в тому числі скрапленого газу.

матеріал підготував/ла: Дмитро Кравченко

Читайте нас у Telegram

Приєднатися
Поділитись новиною:

Схожі новини: