Новації у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій
Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIIІ внесено зміни до Податкового кодексу України і, зокрема, до Закону України від 6 липня 1995 року №265-95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», якими з 1 січня 2015 року встановлено нові правила застосування РРО для платників єдиного податку. Про новації у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій розповідає заступник начальника Державної податкової інспекції у м. Полтаві ГУ Міндоходів у Полтавській області Віктор Книш.
Вікторе Миколайовичу, в першу чергу повідомте платникам, хто саме відтепер у обов’язковому порядку повинен застосовувати реєстратори розрахункових операцій?
Фізичні особи – підприємці платники єдиного податку другої і третьої груп при здійсненні діяльності на ринках та при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи не застосовують реєстратори розрахункових операцій. У всіх інших випадках фізичні особи – підприємці платники єдиного податку другої і третьої груп зобов’язані застосовувати РРО. При цьому платники єдиного податку третьої групи повинні застосовувати РРО з 1 липня 2015 року, а платники єдиного податку другої групи – з 1 січня 2016 року.
Чи змінилися у 2015 році вимоги для суб’єктів господарювання, які застосовують реєстратори розрахункових операцій?
Так, з 1 січня 2015 року з усіх електронних контрольно-касов
Для дотримання вимог чинного законодавства користувачам РРО необхідно зробити доопрацювання, налаштування та оновлення програмного забезпечення комплекта «РРО+Модем» для передачі електронних копій розрахункових документів та фіскальних звітних чеків до Системи зберігання та обробки даних РРО Державної Фіскальної Служби України.
Актуальний реєстр РРО знаходиться на офіційному веб-порталі ДФС України за адресою www.sfs.gov.ua.
А чи потрібно підприємцям друкувати Z-звіти якщо протягом дня не було продажу товарів?
Ні, якщо день минув без розрахункових операцій (продажу або повернення товару через РРО), порожній Z-звіт друкувати не потрібно.
Вікторе Миколайовичу, в Законі №71-VIIІ йдеться про обмеження проведення перевірок підприємців, що почали застосовувати РРО. Чи й справді підприємці можуть не хвилюватися щодо перевірок в частині РРО?
Законом №71-VIII передбачено, що у разі, якщо фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої і третьої груп, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій, з дати початку застосування реєстраторів розрахункових операцій до 1 січня 2017 року вони звільняються від проведення відповідно до норм Податкового кодексу України перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО.
Чи необхідно відтепер використовувати касові апарати при продажу товарів через мережу Інтернет?
Так, суб’єкти господарювання при продажу товарів чи наданні послуг, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, повинні застосовувати РРО та видавати покупцю розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції. Такі зміни викликані значним поширенням продажу товарів та надання послуг, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, необхідністю захисту прав споживачів у разі отримання недоброякісного товару чи послуги і створення можливості звернення до судових органів для захисту прав та унеможливленням обігу контрафактних та контрабандних товарів.
Який порядок використання РРО підприємцями – фізичними особами, які перебувають на другій чи третій групі єдиного податку і при цьому займаються виробництвом, а потім реалізовують готову продукцію за готівку на ринках?
Відповідно до статті 296 Податкового кодексу України фізичні особи – підприємці платники єдиного податку другої та третьої груп при здійсненні діяльності на ринках не застосовують реєстратори розрахункових операцій.
Хто ще в обов’язковому порядку повинен застосовувати РРО. Розкажіть, будь-ласка, про це детальніше.
Зазначеними змінами розширено сферу застосування РРО підприємствами, які надають послуги, а саме: перукарні, салони краси, спортивні клуби, хімчистки, сервісні центри з ремонту побутової техніки тощо.
Крім того, РРО мають застосовуватись при здійсненні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, а також операцій комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу, в тому числі із застосуванням програмно-техніч
матеріал підготував/ла: Дмитро Кравченко

Слідкуйте за «Новини Полтавщини» в Google


