До уваги платників акцизного збору!

У зв’язку із внесенням з 1 січня 2015 року змін до низки законодавчих актів з питань оподаткування Державна фіскальна служба України повідомляє.

З метою забезпечення правильності відображення у розрахункових документах реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів ДФС України повідомляє.

Коректний розрахунковий документ відповідно до вимог:

підпункту 215.3.10 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України;

пункту 2 статті 3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;

вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 року №199;

порядку обчислення і накопичення реєстраторами розрахункових операцій сум податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1224;

положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 01 грудня 2000 року №614, повинен включати такі рядки:

111rewУ зв’язку з тим, що у частини РРО, внесених до Державного реєстру РРО до 1 січня 2015 року, не передбачено механізм розрахунку акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів, у таких РРО дозволяється використовувати для обліку акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів алгоритм, який забезпечує нарахування суми 5 відс. збору, розробленого виробником (постачальником) даних моделей РРО.

222rew

1. Для РРО, у яких реалізовано механізм розрахунку додаткового збору, цей механізм може бути використаний для обліку акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами. Якщо підібрати відповідне значення при програмуванні додаткового збору – реєстратор розрахункових операцій буде коректно виконувати облік акцизного податку. Наприклад, якщо ціна товару без ПДВ становить 100 грн., ПДВ – 20 грн., а акцизний податок за ставкою 5 відс. – 6 грн., то фактична роздрібна ціна цього товару складає 126 гривень.

Для того, щоб у сумі акцизного податку в розмірі 5 відс. коректно враховувався податок на додану вартість, допускається і необхідно встановити значення акцизного податку 6 відсотків.

У тих випадках, коли значення акцизного податку з роздрібної продажі підакцизних товарів відрізнятиметься від 5 відс., відповідне значення додаткового збору може буде розраховане по формулі:

ДЗ = (100 + ПДВ) * АКЦИЗ / 100,

де ДЗ – значення додаткового збору у відсотках, яке необхідно запрограмувати;

ПДВ – значення податку на додану вартість у відсотках;

АКЦИЗ – значення акцизного податку з роздрібної продажі підакцизних товарів у відсотках.

2. Для РРО, в яких реалізовано механізм розрахунку додаткового збору за допомогою окремої податкової групи, допускається використовувати таку форму чека:

333rew

Примітка: Рядок, позначений (*), може бути відсутнім у чеку.

3. Для РРО, в яких не реалізовано механізм розрахунку додаткового збору, дозволяється для обліку акцизного податку з роздрібної продажі підакцизних товарів використовувати окремий віртуальний товар, який повинен мати назву “доп. акциз 5 відс.”, відноситься до податкової групи, яка не є об’єктом оподаткування, а ціна такого товару повинна дорівнювати 5 відс. від вартості реального підакцизного товару. Цей віртуальний товар не повинен враховуватись при веденні обліку товарних запасів на складах та/або за місцем реалізації.

Такий чек повинен мати таку форму:

444rew4. Для суб’єктів господарювання, які не є платниками ПДВ, при використанні РРО, в яких не реалізовано механізм розрахунку додаткового збору, для обліку акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів може використовуватись така форма чека:

Головне управління ДФС у Полтавській області

матеріал підготував/ла: Дмитро Кравченко

Читайте нас у Telegram

Приєднатися
Поділитись новиною:

Схожі новини: