Щодо окремих питань реєстрації платників ПДВ

Державна податкова інспекція у м. Полтаві доводить до відома платників податків окремі зміни у порядках, що регламентують питання реєстрації платників ПДВ.

З 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28.12.2014 року №71-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи”, яким спрощено процедури реєстрації платників податків.

Зокрема, починаючи з 1 січня 2015 року збільшено з 300000 гривень до 1000000 гривень обсяги оподатковуваних операцій, при перевищенні яких особа зобов’язана зареєструватись як платник ПДВ. Відповідно, анулювання реєстрації платника ПДВ згідно з вимогами Податкового кодексу України відбувається у разі, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг за останні 12 календарних місяців була меншою від суми у 1000000 гривень.

Законом №71-VIII скорочено строк реєстрації платником ПДВ з 5 до З робочих днів, а також встановлені правила визначення дати реєстрації особи платником ПДВ.

Відтепер у разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника ПДВ, контролюючий орган зобов’язаний протягом 3 робочих днів після надходження реєстраційної заяви до контролюючого органу внести до реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію такої особи як платника ПДВ.

Внесені також доповнення до положень щодо підстави для відмови у реєстрації платником ПДВ та встановлено норму, що контролюючий орган відмовляє у реєстрації платником ПДВ у разі, якщо особою при поданні реєстраційної заяви чи визначенні бажаного (запланованого) дня реєстрації не дотримано порядок та строки (терміни), встановлені пунктами 183.1, 183.3 – 183.7 статті 183 Податкового кодексу.

Законом №71-VIII запроваджено нові правила застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, груп і ставок єдиного податку, що передбачають або не передбачають сплату податку на додану вартість.

Так, замість шести груп платників єдиного податку запроваджено чотири групи (перша та друга групи – для фізичних осіб – підприємців, третя група – для юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, четверта – для сільськогосподарських товаровиробників).

Реєстрація таких осіб платниками ПДВ здійснюється не раніше дати зміни системи оподаткування з урахуванням положень статті 293 Податкового кодексу, відповідно до яких:

– ставкою єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість, є ставка єдиного податку, визначена для третьої групи (юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців) у розмірі 2 відсотки доходу;

– ставкою єдиного податку, що не передбачає сплати податку на додану вартість, є ставка єдиного податку, визначена для третьої групи (юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців) у розмірі 4 відсотки доходу.

Платник єдиного податку четвертої групи реєструється платником ПДВ (у тому числі як суб’єкт спеціального режиму оподаткування) за загальними правилами, встановленими Податковим кодексом, незалежно від дати переходу на сплату єдиного податку, встановленого для четвертої групи. Реєстраційна заява подається у строки, встановлені для обов’язкової або добровільної реєстрації.

Також згідно з положеннями Закону №71-VIII зареєстровані в установленому законом порядку новостворені суб’єкти господарювання, які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Інформаційно – комунікаційний відділ

Державної податкової

інспекції у м. Полтаві

 

матеріал підготував/ла: Дмитро Кравченко

Читайте нас у Telegram

Приєднатися
Поділитись новиною:

Схожі новини: