До уваги нотаріусів та посадових осіб органів місцевого самоврядування: заповнюємо форму 1ДФ після оформлення спадщини (подарунку)
До уваги нотаріусів та посадових осіб органів місцевого самоврядування: заповнюємо форму 1ДФ після оформлення спадщини (подарунку)
Відповідно до чинного законодавства видача свідоцтв про право на спадщину спадкоємцям, які прийняли спадщину, здійснюється нотаріусом або в сільських населених пунктах – уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування.
При цьому, свідоцтво про право на спадщину спадкоємцю – нерезиденту нотаріусом або в сільських населених пунктах – уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування видається за наявності документа про сплату таким спадкоємцем податку на доходи фізичних осіб та військового збору з вартості об’єкта спадщини.
Згідно із внесеними у 2017 році до ст. 174 Кодексу Законом України від 23 лютого 2017 року № 1910-УІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини» змінами інформацію про видачу свідоцтв про право на спадщину в порядку, встановленому розділом IV Кодексу для податкового розрахунку, до контролюючого органу щокварталу подають: нотаріус за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса та/або в сільських населених пунктах уповноважена на це посадова особа відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини.
У податковому розрахунку обов’язково зазначається сума доходу у вигляді вартості успадкованого майна, отриманого платником податку, зазначеним у пп. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 Кодексу, а саме спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступеня споріднення у понятті, визначеному Кодексом.
Порядок заповнення та подання податковими агентами Податковогорозрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4. який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 року за № 111/26556.
Інформація про видачу свідоцтва про право на спадщину (посвідчений договір дарування) відображається в податковому розрахунку за такими ознаками:
– за ознакою «113» – про отримання будь-якого об’єкта спадщини членами
сім’ї першого та другого ступенів споріднення спадкодавця;
– за ознакою «114» – про отримання будь-якого об’єкта спадщини
спадкоємцями, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення зі спадкодавцем;
– за ознакою «115» – про отримання будь-якого об’єкта спадщини
(подарунка) від нерезидента або отриманий нерезидентом;
– за ознакою «116» – про отримання спадщини (подарунка) у вигляді
рухомого та нерухомого майна, коштів особою, яка є інвалідом І групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування; про отримання спадщини (подарунка) у вигляді рухомого та нерухомого майна дитиною-інвалідом;
– за ознакою «117» – про дохід, отриманий платником податку внаслідок
прийняття ним у спадщину чи дарунок грошових заощаджень, поміщених до 02.01.92 р. в установи Ощадбанку СРСР та державного страхування СРСР. Що діяли на території України, а також у державні цінні папери (облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 р., облігації Державної внутрішньої виграшної позики 1982 р., державні казначейські зобов’язання СРСР, сертифікати Ощадбанку СРСР) та грошові заощадження громадян України, поміщені в установи Ощадбанку України та колишнього Укрдержстраху протягом 1992 – 1994 рр., погашення яких не відбулося.
ГУ ДФС у Полтавській області
матеріал підготував/ла: Дмитро Кравченко

Слідкуйте за «Новини Полтавщини» в Google
