Особливості праці неповнолітніх працівників
По питанню особливості праці неповнолітніх працівників надаєроз’яснення головний державний інспектор Управління Держпраці у Полтавській області Братусь Лариса Олексіївна.
Відповідно до ст. 187 КЗпП України неповнолітні, тобто особи, що не досягли вісімнадцяти років, у трудових правовідносинах прирівнюються у правах до повнолітніх, а в галузі охорони праці, робочого часу, відпусток та деяких інших умов праці користуються пільгами, встановленими законодавством України.
Згідно зі ст. 188 КЗпП України не допускається приймати на роботу осіб, молодших від 16 років.
За згоди одного із батьків або особи, що його замінює, можуть як виняток прийматися на роботу особи, які досягли 15 років.
Також допускається прийняття на роботу й чотирнадцятирічн
Випробування не встановлюється під час прийняття на роботу осіб, які не досягли 18 років, відповідно до ч. 3 ст. 26 КЗпП України.
Відповідно до ст. 24 КЗпП України трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. Додержання письмової форми обов’язковим під час укладання трудового договору з неповнолітнім.
Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальообов׳язко
Згідно зі ст. 192 КЗпП України забороняється залучати працівників, молодших від 18 років, до нічних, надурочних робіт і роботи у вихідні дні.
Відповідно до ст. 190 КЗпП України забороняється застосовувати працю осіб, молодших від 18 років, на важких роботах і на роботах із шкідливими або небезпечними умовами праці, а також на підземних роботах.
За статтею 191 КЗпП України усі особи, молодші від 18 років, приймаються на роботу лише після попереднього медичного огляду і в подальшому (до досягнення 21 року) щороку підлягають обов’язковому медичному оглядові.
Відповідно до ст. 189 КЗпП України на кожному підприємстві, в установі, організації має вестися спеціальний облік працівників, які не досягли 18 років, із зазначенням дати їхнього народження.
За п.1 ч.1 ст. 51 КЗпП України скорочена тривалість робочого часу встановлюється : для працівників віком від 16 до 18 років- 36 год. на тиждень, від 15 до 16 років (учнів віком від 14 до 15 років, які працюють у період канікул)- 24 год. на тиждень.
При цьому слід зазначити, що згідно зі ст. 194 КЗпП України заробітна плата працівникам, молодшим від 18 років, за скороченої тривалості щоденної роботи виплачується в такому самому розмірі, як працівникам відповідних категорій за повної тривалості щоденної роботи.
Оплата праці учнів загальноосвітніх шкіл, професійно- технічних і середніх спеціальних навчальних закладів, які працюють у вільний від навчання час, проводиться пропорційно до відпрацьованого часу або залежно від виробітку.
матеріал підготував/ла: Дмитро Кравченко

Слідкуйте за «Новини Полтавщини» в Google
