Junior EXPO 2025: здобувачі освіти з Полтавської області презентували бізнес-ідеї та власну продукцію в Києві
Junior EXPO 2025: здобувачі освіти з Полтавської області презентували бізнес-ідеї та власну продукцію в Києві
7 мінікомпаній з 3 закладів освіти Полтавської області взяли участь у ярмарку молодіжного підприємництва Junior EXPO 2025. Подія відбулася у Києві 27 квітня та об’єднала 38 навчальних бізнес-проєктів Дніпропетровської, Київської, Кіровоградської, Одеської, Полтавської, Сумської та Чернігівської областей.
Здобувачі освіти відчули себе справжніми підприємцями: презентували мінікомпанії та продукцію, над якою працювали майже рік. Бізнес-ідеї здобувачів освіти Полтавщини зацікавили відвідувачів та отримали схвальні відгуки:
– «Пекарська майстерня “ПАЛЯНИЦЯ”» (Решетилівський професійний аграрний ліцей імені І.Г.Боровенського”) виробляють і продають свіжу випічку, проводять майстер-класи, курси з хлібопекарства, поєднуючи і з волонтерською діяльністю, участю у благодійних акціях;
– «Світло UA» (Професійно-технічне училище 26 м. Кременчук) виготовляють ароматизовані еко-свічки з соєвого воску;
– «ReNewLabs» (Професійно-технічне училище 26 м. Кременчук) надають друге дихання металічному автобрухту, створюючи ексклюзивні елементу декору у стилі стимпанк;
– «DOLS» (Професійно-технічне училище 26 м. Кременчук) презентують одяг в стилі Babydoll (готовий одяг, прикрашений власним дизайном та додатковими елементами);
– «Смак Часу» (Професійно-технічне училище 26 м. Кременчук) пропонує посуд та декор для подачі традиційних українських страв, а також хендмейд панно-годинники;
– «LumiCraft» (Вище професійне училище №7 м. Кременчук) займається дизайном і 3D-друком настільних та настінних ламп, створює унікальні вироби, поєднуючи стиль, технології та екологічність;
– «Yummy Food Box» (Вище професійне училище №7 м. Кременчук) розробили коробки з унікальними продуктовими наборами.
Також учасники ярмарку Junior EXPO 2025 організували для киян та гостей міста зону авторських майстер-класів.
Ярмарок молодіжного підприємництва є одним із важливих складників курсу «Компанія». Навчальний ефект від таких ярмарків полягає у можливості для учнів на практиці застосувати навички: презентувати продукцію, робити продажі, практикувати ділове спілкування та перемовини. А міжрегіональний склад учасників дає можливість обмінятися ідеями та досвідом із однолітками з інших областей.
«Ярмарок молодіжного підприємництва JUNIOR EXPO вдруге проходить у Києві, об’єднавши цього разу 150 учасників з Дніпропетровської, Київської, Одеської, Полтавської, Сумської та Чернігівської областей. Усі вони беруть участь у навчальній програмі «Компанія» від Junior Achievement, що реалізується у сотні країн світу і сприяє молоді у набутті практичного досвіду підприємництва, відкритті нових кар’єрних можливостей та розвитку актуальних навичок», – пояснила Віра Другова, менеджерка програм Junior Achievement Ukraine.
Протягом 2024-2025 навчального року здобувачі освіти закладів професійної (професійно-технічної), фахової вищої та передвищої освіти цих областей та їхні наставники опанували навички підприємництва на практиці. А саме – сформулювали бізнес-ідеї, заснували навчальні мінікомпанії, навчились писати бізнес-план, здобули знання з фінансового, маркетингового управління підприємством, розробили прототипи та випустили власну готову продукцію. Учасникам програми допомагали бізнес-ментори – досвідчені успішні підприємці.
У травні відбудеться регіональний відбір найкращих мінікомпаній областей, фіналісти якого змагатимуться на всеукраїнському конкурсі «JA компанія року 2025» за перше місце та право представляти Україну на європейському фестивалі підприємництва Gen-E у Греції.
Нагадаємо, у 2025 році подібні ярмарки відбулися у Хмельницькому (30 березня), Івано-Франківську (6 квітня) та Львові (13 квітня). Загалом у чотирьох ярмарках взяли участь 165 мінікомпаній з 136 закладів загальної, професійної (професійно-технічної), фахової вищої та передвищої освіти Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Закарпатської, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Львівської, Одеської, Полтавської, Сумської, Тернопільської, Хмельницької, Чернівецької, Чернігівської областей та міста Києва. Протягом місяця учасниками ярмарків стали близько 850 осіб – учнів та вчителів закладів освіти, які долучились до курсу з підприємництва на базі програми “Компанія”.
Довідка. Junior Achievement Ukraine – це провайдер навчальних програм з підприємництва та фінансової грамотності для молоді. Організація є частиною всесвітньою мережі Junior Achievement. Її місія – підготовка молоді до ринку праці, кар’єрного і особистого розвитку. Сьогодні програми Junior Achievement успішно розвивають у 40 країнах Європи та більш ніж у 100 країнах світу. Минулого навчального року мережа організації в Європі охоплювала понад 6 мільйонів молодих людей за підтримки понад 140 тисяч викладачів та 100 тисяч волонтерів з бізнес-середовища. В Україні організація працює з середніми школами, закладами професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, залучаючи щороку до навчання понад 10 тисяч молодих людей.