Чому варто дізнатися більше про свого бізнес-партнера перед спільним проєктом
Чому варто дізнатися більше про свого бізнес-партнера перед спільним проєктом
R
Успішний бізнес будується на довірі, але чи достатньо цього для ухвалення важливих рішень? Дізнайся більше про свого бізнес-партнера перед співпрацею, адже це не про питання довіри, а про власну безпеку. Бізнес-партнерство може здаватися надійним, але приховані ризики — судові справи, борги чи сумнівна репутація — здатні поставити під загрозу ваш проєкт. У цій статті ми розглянемо, як перевірити партнера до початку співпраці, які ключові показники мають значення і де знайти надійну інформацію.
Культура довіри в бізнесі
Довіра в бізнесі — це впевненість у надійності, чесності та передбачуваності партнера, що ґрунтується на відкритості, виконанні зобов’язань і взаємній відповідальності.
Запитайте себе: чому ви довіряєте своїм партнерам? Що підтверджує їхню надійність — спільний досвід, прозорість у взаємодії чи перевірені факти?
Справді, у бізнесі довіра не формується лише на основі суб’єктивних відчуттів, а й завдяки об’єктивним факторам: стабільній співпраці, відповідальності у виконанні домовленостей, фінансовій стійкості та відсутності ризиків.
Щоб зміцнити довіру, важливо не лише покладатися на попередній досвід, а й перевірити бізнес-партнера: аналізувати його фінансовий стан, юридичну чистоту та історію ділової активності.
3 показники, щоб перевірити бізнес-партнера
Юридична чистота
Переконайтеся, що контрагент зареєстрований законно, його діяльність прозора, а керівники відповідають встановленим нормам.
Фінансова стабільність
Оцініть спроможність компанії виконувати фінансові зобов’язання та уникати ризику банкрутства. FinScore — індекс фінансової стійкості, що базується на 20 показниках, допоможе швидко оцінити ситуацію.
Судові справи
Перевірте, чи компанія фігурує у справах про банкрутство, податкові порушення чи комерційні конфлікти. Це допоможе уникнути ризикованої співпраці.
Де перевірити бізнес-партнера
Якщо ви впевнені у своєму бізнес-партнерові, мали успішні угоди та досвід співпраці — ви досягли найбільш екологічного способу вашої взаємодії. Проте так буває не завжди. Кожен ваш сумнів у бізнес-рішенні — це не слабкість, а рушій аналізу. Перевірити бізнес-партнера означає зменшити ризики, уникнути фінансових та юридичних проблем і забезпечити стабільність співпраці.
Відкриті дані
Шукайте інформацію у відкритих даних України. Якщо ваш партнер — компанія або ФОП — не сумнівайтесь знайти багато інформації у державних відкритих реєстрах, офіційних сайтах, медіа-згадках тощо.
Зверніть увагу на такі реєстри перед початком співпраці із контрагентом.
Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР), Державний реєстр речових прав на нерухоме майно, Реєстр судових рішень (ЄДРСР), Реєстр платників податку на додану вартість (ПДВ), Реєстр боржників, Реєстр декларацій публічних службовців (НАЗК), Реєстр санкцій РНБО України, Реєстр фізичних осіб, які мають проблеми із законом (МВС).
Список реєстрів постійно оновлюється: з’являються нові, змінюються алгоритми роботи, а доступ може відкриватися чи закриватися. Наприклад, Реєстр боржників було закрито на початку 2022 року, і він досі недоступний.
Аналітичні платформи
Найочевидніші “плюси” аналітичних платформ — агрегують інформацію в одному місці, є архів даних, швидкість перевірки. Лідер на українському ринку платформ та інструментів — YC.Market.
YC.Market — аналітичний інструмент, розроблений на основі відкритих даних. За допомогою системи можна аналізувати ринок України як загалом, так і в певній сфері; шукати контрагентів, сегментувати поточну базу клієнтів і збагачувати її новою інформацією.
YC.Market адаптований для широких потреб:
пошук клієнтів і партнерів за фільтрами;
аналітика певної сфери бізнесу або ринку України загалом;
моніторинг новостворених підприємств;
актуалізація даних поточних клієнтів.
Якщо вам потрібно перевірити бізнес-партнера або цілу базу контрагентів швидко та в одному місці — зверніться до функціоналу “Збагачення та аналіз даних” від YC.Market.
Маючи лише код ЄДРПОУ компанії або РНОКПП (ІПН) особи-підприємця — ви зможете отримати дані про бізнес-партнера:
локацію та керівництво — адреса, кількість працівників, рік заснування, контакти тощо.
сферу діяльності — галузь бізнесу, КВЕДи.
фінансовий стан — прибуток, рентабельність тощо.
Збір інформації та звіт за вашим запитом триває кілька секунд. Його можна переглянути як на платформі, так і завантажити комплексну ексель-таблицю на власний пристрій.