На Полтавщині виготовили принципово новий плацкартний вагон для Укрзалізниці
На Полтавщині виготовили принципово новий плацкартний вагон для Укрзалізниці
Нещодавно відбулися весняні пробігові випробування трьох готових пасажирських вагонів виробництва Крюківського вагонобудівного заводу. Замовлення на 66 одиниць за маршрутом Кременчук-Полтава-Кременчук. Іспит складали два купейні вагони типу СВ і один підвищеної місткості — плацкартний, до якого цього разу була прикута підвищена увага всіх учасників випробувань і керівників ПАТ «КВБЗ».
Напередодні, 21 березня, технічний директор, директор з якості, директор із виробництва на чолі із головою правління ПАТ «КВБЗ» Максимом Крамаренком оглянули вагон та ухвалили початок випробувань, повідомили на офіційній сторінці Крюківського вагонобудівного заводу у Фейсбук.
КВБЗ має досвід складання і поставки плацкартних вагонів у минулі роки для замовників із Казахстану, Таджикистану тощо, проте для Укрзалізниці — вперше. Цей вагон принципово новий за зразком 2025 року: залишився лише кузов моделі 61-779. Ходові частини, гальмівне обладнання, системи життєзабезпечення, безпеки, інтер’єру — це все нові розробки. Працівники заводу разом зі спеціалістами Укрзалізниці провели велику роботу: на заводі було виготовлено кілька макетів плацкартного боксу, проведено опитування серед пасажирів, врахувавши побажання яких, було внесено значні конструктивні зміни.
Що ж нового в нових плацкартних вагонах?
Заступник головного конструктора з пасажирського вагонобудування Олександр Строгов звернув увагу на те, що вони мають принципово новий інтер’єр у світлих кольорах, як і хотіли пасажири. Максимально застосовано матеріали із нержавіючої сталі, покращена оббивка полиць. Також враховано побажання пасажирів щодо приватності — з’явилися повздовжні перегородки, які відділяють бокси від проходу.
Для зручної подорожі пасажирів на верхніх полицях зменшено розмір багажної полиці, щоб людина могла сісти, скористатися наявним столиком для роботи з гаджетами, розміщення їжі та напоїв.
Для пасажирів на нижніх полицях влаштовано затишний м’який куточок біля вікна, у спинці дивана є зручна газетниця, під полицею — місткий рундук.
Ергономіка вагона — зручні драбинки для пасажирів на верхніх полицях, зігнуті поручні, перегородки, вбудовані ручки — усе це покликано зробити подорож для людей якомога зручнішою, а також — тішити око та підіймати настрій.
Також відомо, що всі пасажири плацкартного вагона матимуть індивідуальні світильники з регуляторами яскравості та можливістю змінювати кут їхнього нахилу, м’яким спектром освітлення, а також розетки з USB портами. Чимало уваги конструктори приділили загальному освітленню салону. Адже у плацкартному вагоні немає коридору, а є наскрізний прохід. Він обладнаний суцільною світловою енергозберігаючою лінією.
Плацкартний вагон складається із 58 пасажирських місць. Це дев’ять боксів по шість місць, а десятий бокс — чотиримісний. Бокових полиць у ньому немає, бо вагони мають віялові двері, що відкриваються в обидва боки. Залишок місця використано для облаштування шафи з полицями для зберігання чистої білизни чи ще якихось необхідних речей, чого не було у традиційних купейних вагонах. Також було покращене купе для відпочинку провідників.
Відбулися нововведення і в системі кондиціонування та вентиляції. На вагоні виконано два канали: по одному із них надходить свіже повітря, інший — відповідає за рециркуляцію, тобто забирання повітря на обробку.
Вагони обладнані санітарними системами закритого типу, сповивальними столиками, на вікнах є два види ролетних штор, усі написи дублюються шрифтом Брайля.
На плацкартний вагон, окрім пробігових, очікують також періодичні випробування. Їх проводитимуть спеціалісти ВТК за участі випробувального центру КВБЗ.
До команди випробувальників увійшли представники служби якості на чолі з Наталією Свистун, корпусу пасажирського вагонобудування на чолі із майстром Віктором Шепелем, старший інспектор Укрзалізниці Михайло Савчук тощо.
Програма випробувань була досить напруженою: перевірка працездатності ходових частин, ударно-тягового обладнання, гальм, внутрішнього обладнання, дверей, систем водозабезпечення, сантехніки, електрообладнання (зокрема й електрозабезпечення від сусіднього вагона), пожежної сигналізації, кондиціонерів в режимі опалення, вентиляції та підтримки заданої температури. Випробування пройшли у штатному режимі, роботу було виконано в повному обсязі. Наразі результати опрацьовуються з наступним оформленням протоколів.
Цього місяця на заводі планують закінчити здавання вагонів типу СВ. А вже у квітні перша партія нових вагонів підвищеної місткості (плацкартних) має з’явитися на залізниці.