На Полтавщині провели перше навчання майбутніх шкільних омбудсманів щодо захисту прав учнів та співпраці з партнерами
На Полтавщині провели перше навчання майбутніх шкільних омбудсманів щодо захисту прав учнів та співпраці з партнерами
У межах реалізації пілотного проєкту «Шкільний омбудсман» у закладах загальної середньої освіти Полтавщини відбулася перша організаційно-інформаційна зустріч на тему «Основні засади діяльності, завдання та повноваження шкільного омбудсмана». Захід провели на базі Полтавської академії неперервної освіти імені М. В. Остроградського.
Як повідомили в Полтавській обласній військовій адміністрації, до участі в організаційно-інформаційній зустрічі долучилися перший заступник голови облради Олександр Лемешко, заступник начальника ОВА Антон Чубенко, голова постійної комісії Полтавської обласної ради з питань освіти, науки та культури Олег Діденко, директор Департаменту освіти і науки облвійськадміністрації Євген Кончаковський, представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини в Полтавській області Владислав Носенко.
Також участь у взяли представники учнівського самоврядування регіону (здобувачі освіти 8-10 класів), які є претендентами на обрання шкільного омбудсмана в закладі освіти, і педагогічні працівники, які є координаторами з питань впровадження та супроводу проєкту «Шкільний омбудсман» у територіальних громадах.
«Сьогодні до важливої зустрічі долучилися представники органів місцевого самоврядування, депутатського корпусу, освітяни й самі учні. Це додає ваги в розумінні того, що ми в синергії зусиль працюємо над тим, щоб права учня були в пріоритеті. Щоб всі здобувачі освіти розуміли, які права мають, і що потрібно робити та як діяти в тих чи інших ситуаціях. Під час першої організаційної зустрічі ви про все це детально довідаєтеся, – звернувся до присутніх Антон Чубенко. – Тут із вами будуть працювати фахівці, достеменно все розповідати та інформувати. Наша держава, як і освітні процеси в ній, є демократичними. Кожна дитина, незважаючи на свій вік чи стать, має право на захист та має власні права, які гарантуються відповідними державними інститутами. Представникам учнівського самоврядування Полтавщини, які є претендентами на обрання шкільного омбудсмана в закладі освіти, бажаю все зрозуміти максимально прозоро, і ті знання, які ви отримаєте, використати в навчальному процесі й повсякденному житті».
За словами Владислава Носенка, останні роки продемонстрували, що питання захисту прав дітей, дотримання принципів рівності, толерантності та взаємоповаги набули особливого значення.
«Війна, соціальні виклики та адаптація до нових умов навчання ініціювали перед педагогічними колективами нові завдання й виклики. Все частіше учні та їхні батьки стикаються з ситуаціями, коли їм потрібен незалежний представник – посередник у розв’язанні конфліктів, підтримці вразливих дітей, – зауважив Владислав Носенко. – Шкільний омбудсман – це не формальна посада, це ініціатива, що навчатиме дітей самостійно відстоювати свої права, вирішувати конфлікти мирним шляхом та сприяти позитивним змінам у навчальних закладах. Ми віримо, що цей проєкт не тільки поліпшить моральний клімат у школах, а й стане важливим елементом громадської освіти».
Для учасників зустрічі у форматі тренінгу детально розповіли про роль та завдання шкільного омбудсмана, його повноваження та права. Майбутні омбудсмани в закладах освіти довідалися про основний механізм захисту прав учнів та можливість вибудовувати співпрацю із зовнішніми партнерами.
Інтерактивна частина обговорення проходила у форматі роботи в групах та стосувалася можливих ризиків у діяльності шкільного омбудсмана та їх попередження.
Учасники зустрічі наголосили, що успіх проєкту залежить від спільних зусиль – і школярів, і педагогів, і батьків.