Чи телефонують медичні працівники пацієнту, аби отримати підтвердження дій в ЕСОЗ: роз’яснення обласної лікарні
Чи телефонують медичні працівники пацієнту, аби отримати підтвердження дій в ЕСОЗ: роз’яснення обласної лікарні
Останніми днями в інформаційному просторі з’явилися публікації, які швидко поширюються, про те, що лікарі та медсестри зв’язуються з пацієнтами та запитують підтвердження на ті чи інші дії лікаря в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ). Чи справді медичні працівники телефонують пацієнтам, щоб отримати підтвердження дій в ЕСОЗ?
Пояснення надали в Полтавській обласній клінічній лікарні імені М. В. Скліфосовського, посилаючись на інформацію НСЗУ.
Так, існують процеси, для яких медичному працівнику потрібно отримати підтвердження тієї чи іншої інформації в пацієнта. І зробити це можна не лише під час відвідування лікаря.
Так, лікар може особисто зателефонувати пацієнту або звязатися іншими засобами телекомунікації (через месенджери), якщо в процесі проведення верифікації виявлено, що в персональних даних пацієнта припустилися помилки або неточності – лікар телефоном уточнить, чи актуальні дані пацієнта та за потреби змінить їх. Для цього пацієнт має повідомити лікарю код підтвердження з повідомлення.
Зверніть увагу, що в ЕСОЗ не передбачена жодна “тимчасова перереєстрація” та її підтвердження через СМС.
У випадку, коли вам телефонує людина, яка представляється медичним працівником, у ПОКЛ рекомендують переконатися для початку, що вам телефонує саме ваш сімейний лікар чи його представник (реєстратор закладу або медична сестра/брат).
Якщо це дійсно ваш лікар чи його представник, варто обговорити з ним, для чого потрібне підтвердження даних. Після цього перевірити свої смс-повідомлення та viber від відправника ESOZ і назвати лікарю відповідний код.
Якщо ви не знаєте даних свого лікаря чи маєте певні сумніви, краще запитати, з якого медичного закладу вам телефонують і зателефонувати туди самостійно, використовуючи офіційний номер (наприклад, із сайту лікарні).
Якщо все ще є сумніви, можна прийти на прийом до свого сімейного лікаря особисто. Він пояснить, чому потрібно підтвердити ваші дані.
“Пам’ятайте: справжній медичний працівник не проситиме вас надати інформацію про банкові паролі чи фінансові дані”, – застерегли в лікарні.
У яких випадках пацієнт отримує СМС?
▪️ при реєстрації в ЕСОЗ або оновленні персональних даних – для підтвердження введених даних та номера телефону;
▪️ при поданні декларації лікарю – для підтвердження вибору лікаря;
▪️ при створенні плану лікування – для підтвердження створення плану під час лікування хронічних захворювань;
▪️ при запиті доступу до медичних даних пацієнта – для підтвердження доступу лікаря до певних медичних записів пацієнта;
▪️ при отриманні е-направлення;
▪️ при формуванні е-рецепта;
▪️ при формуванні медичного висновку про тимчасову непрацездатність (для е-лікарняного).
“Національна служба здоров’я України звернулася до Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки, а також до проєкту BRAMA щодо спростування опублікованих повідомлень, а також передала інформацію про випадки, коли лікар може телефонувати пацієнту та запитувати код підтвердження”, – повідомили в Полтавській обласній клінічній лікарні імені М. В. Скліфосовського.