Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

У Полтаві провели форум батьківської громади: обговорили безпечне освітнє середовище та підтримка дітей у воєнний час

У Полтаві провели форум батьківської громади: обговорили безпечне освітнє середовище та підтримка дітей у воєнний час

Задля покращення взаємодії та співпраці між учителями, учнями і батьками, надання батькам та педагогам інформації щодо психологічної та емоційної підтримки дітей у воєнний час Полтавська академія неперервної освіти ім. М.В. Остроградського провела обласний форум батьківської громадськості «Організація безпечного освітнього середовища в закладах освіти». Такі зібрання для батьків академія ініціювала і проводить щороку з 2012 року.

Про це повідомили у Полтавській ОВА.

Цьогоріч форум онлайн зібрав 155 учасників. Це представники батьківської громадськості, директори закладів загальної середньої освіти, працівники Центрів професійного розвитку педагогічних працівників та педагоги Полтавщини. Їх привітав директор Полтавської академії неперервної освіти ім. М. В. Остроградського, кандидат педагогічних наук, доцент Віталій Зелюк, наголосивши, що покращення взаємодії та співпраці між педагогами, учнями, батькам – запорука організації безпечного освітнього середовища в закладах освіти.

Організатори заходу запросили до участі в ньому спікерів, які фахово розкрили соціально важливі аспекти сучасної освіти, пов’язані з безпекою освітнього середовища в умовах війни.

Начальник відділу Служби освітньої безпеки, старший лейтенант поліції Руслан Возниця представив виступ «Роль офіцера служби освітньої безпеки в організації безпечного освітнього середовища в закладах освіти». Він висвітлив функції, покладені на офіцера служби освітньої безпеки при організації безпечного освітнього середовища в закладах освіти, розповів про основні практичні засоби, які може використовувати офіцер служби освітньої безпеки у процесі організації безпечного освітнього середовища в закладах освіти.

Оперуповноважений відділу протидії кіберзлочинам у Полтавській області Ростислав Конюшенко розповів про інформаційну безпеку в сучасних закладах освіти. Зокрема, Ростислав Конюшенко представив учасникам Форуму визначення сутності інформаційної безпеки; вказав на основні загрози інформаційній безпеці та способи захисту інформації. Також ішлося про захист інформаційної інфраструктури. Було надано конструктивні пропозиції щодо перспектив розвитку безпеки в закладах освіти, окреслено головні заходи, призначені для забезпечення безпеки в закладах освіти.

Зацікавив учасників форуму і виступ кандидатки педагогічних наук, доцентки кафедри освітньої політики ПАНО ім. М. В. Остроградського Тетяни Водолазської «Стійкісноорієнтований підхід до створення освітнього середовища». Наголошувалося, що створення середовища стійкості полягає в підтримці емоційного благополуччя, формуванні навичок подолання стресу, розвитку самостійності та відповідальності учасників освітнього процесу, підтримці соціальних зв’язків, позитивному підкріпленні та мотивації, розвитку оптимізму та віри у власні сили, інклюзивності й різноманітності, залученні батьків та громади, а також підготовці людей до життєвих викликів. Окремо було проаналізовано травмофокусувальний підхід. Це робота з учнями, спрямована на підтримку та відновлення їхнього психічного здоров’я після травмувальних подій або стресових ситуацій.

Директорка опорного закладу «Ялосовецький ЗЗСО I–III ступенів Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області» Лариса Жеденко зосередила увагу присутніх на досвіді вихованні життєвої стійкості засобами програми соціально-емоційного та етичного навчання. Завдяки цій доповіді слухачі дізналися про роль життєвої стійкості та провідні засоби її формування, довідалися про основні практичні інструменти виховання життєвої стійкості за вказаною програмою.

«Безпечне освітнє середовище: що має і може зробити школа» – таку тему представила директорка Миргородської гімназії № 2 «Гелікон» Миргородської міської ради Дар’я Полтавська. У виступі було узагальнено сучасні тенденції безпечного освітнього середовища та засоби його формування, також виокремлено роль школи в цьому процесі.

Координаторка напряму «Здорова школа у Полтавській області» українсько-швейцарського проєкту «Діємо для здоров’я» Таїсія Ярошенко виступила на тему «Інвестиція в майбутнє: реформування шкільного харчування та формування здорових харчових звичок». Доповідачка переконала аудиторію в тому, що одним із основних факторів ризику розвитку низки хвороб є нездорове харчування. Було репрезентовано основи здорового харчування, наголошено, що збалансоване харчування важливе для фізичного й розумового розвитку дитини. Крамі того, вагоме місце в профілактиці неінфекційних захворювань посідає саме шкільне харчування, а здорове харчування – один із підмурівків культури поведінки суспільства.

Про практичні поради щодо домедичної підготовки йшлося у виступі методиста відділу виховної роботи та розвитку цінностей ПАНО ім. М.В. Остроградського Валерія Білохи. Фахівець з’ясував суть і значення домедичної підготовки, окреслив основні засади її запровадження, надав практичні поради і рекомендації, поінформував, які саме особи зобов’язані надавати домедичну допомогу. Доповідач ґрунтовно розкрив поняття домедичної допомоги та невідкладного стану людини. Доповідь була дуже змістовною і стимулювала батьків та педагогів до активного слухання завдяки чіткій структурованості інформації.

Учасники Форуму отримали корисні відомості щодо безпеки дітей у школах, переконалися в потребі нагального створення безпечного освітнього простору в закладі освіти задля того, щоб захистити, убезпечити дітей, запобігти наслідкам впливу несприятливих чинників на учасників освітнього процесу; здобули інформацію щодо несприятливих впливів середовища, що зумовлюють такі негативні наслідки для учнів і учениць, як виникнення складних ситуацій у міжособистісному спілкуванні, конфліктів із батьками, друзями і вчителями; непорозуміння з оточеннням; прояви психологічного й емоційного насилля.

Учасники висловили вдячність спікерам та організаторам заходу за висвітлення вагомої та актуальної теми безпеки в школах.


Перейти до вмісту