Ви тут:
Полтавщина Суспільство ТОП-новина 

У Полтаві навчають працювати на транспорті «двох доріг»

У Полтаві навчають працювати на транспорті «двох доріг»

Одна дорога стелиться під колесами, друга пролягає вгорі електричними лініями… Їхати одразу обома – це лише на перший погляд може видатися легко. Насправді водія тролейбуса на шляху чекає маса перепон. Де які перетини, стрілки, вузли східні та автоматичні…

«До лінії треба звикати. Ще плутають трішки. Але це справа наживна. Практика. Влад, наприклад, має великий досвід водіння, упевнено тримається на дорозі, відчуває габарити транспорту», – розповідає про своїх підопічних інструктор курсів водіїв тролейбусів, що почали працювати на базі комунального підприємства «Полтаваелектроавтотранс», Ігор Звенігородський.

Цього року такі курси в обласному центрі набрали вперше за останні 11 років.

«Ми навчаємося вже півтора місяці. Спочатку була теорія (правила дорожнього руху), тепер практика сумісно з вивченням тролейбуса. До цього я кермував автобусом, різними машинами, наприклад, ЗіЛ, Урал. У мене всі категорії відкриті: А, В, С… Я до великих габаритів звик. За кермом тролейбуса вже втретє. Найскладніше – проходити стрілку. Треба потихеньку, щоб потім не переставляти штанги. Якщо сильно натиснеш газ, піде трохи не туди і… Я переставляв уже не раз. Залишилося попрактикуватися ще півтора місяці – і в місто», – усміхається слухач курсів водіїв тролейбусів Владислав Левін.

Пройти навчання з подальшим працевлаштуванням чоловікові запропонували в центрі зайнятості. Він погодився, адже це «перспектива, по-перше, постійна робота, по-друге, подобається». Залежно від категорії зарплата водія тролейбуса – 20-25 тис. грн, повідомили в Полтавській міській раді.

Навчання фінансує держава. Для першої групи воно триватиме до середини серпня. Слухачі курсу повторюють правила дорожнього руху, вивчають будову тролейбуса, основи першої допомоги, охорону праці, етику спілкування з пасажирами тощо. На сьогодні від лише теоретичної частини занять перейшли до змішаного навчання: поки троє людей напрацьовують практичні навички з водіння електротранспорту по території підприємства, семеро проходять теоретичний курс, далі змінюються згідно з графіком. Після відпрацювання на базі й дозволу комісії виїдуть у місто. Це більш складне завдання.

«У Полтаві перша смуга йде як парковка. А за нашими правилами тролейбус повинен рухатися під лінією, тобто щоб дроти були по центру. Цього дуже важко в нашому місті досягти, буквально декілька ділянок ми так проїжджаємо, якщо вони не заставлені машинами. Найпростіше їхати рано-вранці та пізно ввечері», – пояснює інструктор.

Після поїздок без пасажирів по місту – стажування з досвідченим водієм, із заповненим салоном тролейбуса, потім – посвідчення категорії Т (для електротранспорту) і самостійна робота. Працевлаштування людям пропонують офіційне. Але у зв’язку з війною чоловіки не поспішають записуватися на курси водіїв. У групі з десяти осіб їх лише троє. Проходять навчання як місцеві жителі, так і ті, хто переїхав до Полтави із зони бойових дій.

«Це буде не єдина група. У нас є на п’ять років атестація на курси водіїв тролейбусів від держави. Перша група повинна заповнити вакуум у кадрах, який існує постійно: хтось на пенсію йде, хтось залишає роботу за станом здоров’я тощо. У нас нестача – приблизно 30% від того, що хотіли б мати. На сьогодні для того, щоб випуск був таким, як потрібно, не вистачає мінімум 30 водіїв. До війни в нас був випуск на 56 тролейбусів, тепер приблизно на десять менше», – розповідає начальник КП «Полтаваелектроавтотранс».

 

 


Перейти до вмісту