Refresh

This website np.pl.ua/2024/03/orkestr-svystok-ta-kovadlo-u-poltavi-vidznachyly-220-littia-vid-dnia-narodzhennia-zasnovnyka-videnskoho-valsu/ is currently offline. Cloudflare's Always Online™ shows a snapshot of this web page from the Internet Archive's Wayback Machine. To check for the live version, click Refresh.

Ви тут:
Культура Полтавщина Суспільство 

Оркестр, свисток та ковадло: у Полтаві відзначили 220-ліття від дня народження засновника віденського вальсу

Оркестр, свисток та ковадло: у Полтаві відзначили 220-ліття від дня народження засновника віденського вальсу

15 березня в затишному залі обласної філармонії зібралися шанувальники творчості талановитої родини Штраусів: лауреат численних всеукраїнських і міжнародних конкурсів і фестивалів, Міський духовий оркестр «Полтава» презентував програму, присвячену 220-річчю від дня народження австрійського композитора, скрипаля й диригента, творця нового типу вальсу та засновника віденської музичної династії Йоганна Батиста Штрауса.

Саме його роботам приділили основну увагу в концерті, хоча обдарованою була вся родина – навіть доньки, не тільки три сини. Змогу насолоджуватися цими музичними шедеврами світ має нині завдяки Йоганну Штраусу-молодшому. Після смерті композитора саме він зібрав і видав сім томів його творів.

«Ми взяли до програми найбільш відомі композиції, написані батьком та його синами. Ті, що звучать на сценах Європи. Кращі зразки, які можна було підібрати для виконання духовим оркестром», – розповів художній керівник і головний диригент МДО «Полтава», заслужений артист України Едуард Головашич.

Завдяки Штраусу-старшому Відень стали вважати столицею вальсу, відтак саме з феєрії цих творів знаменитого композитора оркестр і почав свій виступ у філармонії. Окрім того, музиканти подарували публіці неймовірно прекрасні польки, марші та інші твори видатного митця, які знають і люблять в усьому світі: польку з оперети «Принц Мафусаїл», марш Радецького, польку «Трік-трак», вальс «Весняні голоси», польку з оперети «Княжна Нінетта» тощо.

Деякі композиції, як-от «Versailler Galopp» та «Sperl-Galopp», були виконані у версіях для оркестру, створених Едуардом Головашичем. У деяких творах прозвучали незвичні «музичні інструменти»: свисток, зітхання виконавців, біч-хлопавка (саме на її звук з огляду на війну в Україні колектив вирішив замінити в польці «На полюванні» постріл із пістолета). А ще на сцені стояло… ковадло. Останнє було використано в композиції «FeuerFest» (з нім. «вогнестійкий»), яку створив один із синів Йоганна Штрауса-батька. Як писали його сучасники, цей твір завдячує своєю появою замовленню одного з виробників сейфів із нагоди ювілею – випуску 200-тисячного виробу. Позаяк ішлося про майстрів вогню й металу – ковалів, Йозеф Штраус винахідливо вплів у музичну канву польки роботу з ковадлом. А на концерті в Полтаві з грою на цьому інструменті чудово впоралася маленька солістка Уляна Овчаренко.

Півтори години концерту промайнули, наче одна мить. Люди щиро аплодували й безмежно дякували виконавцям за чудову програму, гарні емоції та можливість відпочити душею.

«У воєнний час музичні композиції переважно енергійні, динамічні, драйвові. Але в людей іноді виникає потреба й у іншій музиці. Тому ми вирішили зробити в камерному залі обласної філармонії живий концерт класичної музики. Щоб подарувати людям трохи позитивного, легкого настрою, емоційно їх заспокоїти. Ми безмежно вдячні нашим захисникам і захисницям, що мали змогу провести цей час в атмосфері неймовірно прекрасної музики, у безпеці», – зазначила директор Міського духового оркестру «Полтава» Наталія Кравченко.

 

 

 

 


 

Перейти до вмісту