Педагогіка воєнного часу: стресостійкість, психологічна підтримка, емоційна допомога
Педагогіка воєнного часу: стресостійкість, психологічна підтримка, емоційна допомога
«Як розвинути стресостійкість та впоратися з емоційною напругою?» Такою була тема чергового тренінгу у Центрі знань з неінфекційних захворювань комунального підприємства «Полтавський обласний центр громадського здоров’я». 24 січня тренінг зібрав чверть сотні педагогічних працівників із десяти партнерських навчальних закладів україно- швейцарського проєкту «Діємо для здоров’я».
Захід відкрила координатор шкільного компоненту проєкту Таїсія Ярошенко. Вона звернулася до учасників із запевненням, що вони є героями сучасності, опорою суспільства.
«Вже незабаром ви станете учасниками заходу «Здорове робоче місце вчителя» для відпрацювання алгоритму його подальшого втілення в межах області, – сказала Таїсія Ярошенко. – Зростає запит на створення ресурсних кімнат для відпочинку, інших заходів для профілактики професійного вигорання й збереження ментального здоров’я. Відповідна програма буде тестуватися у пілотних закладах».
Завідувач Центру знань з неінфекційних захворювань Володимир Голубєв розповів про роль факторів ризику у виникненні неінфекційних захворювань. Стрес сьогодні посідає одну з провідних причин таких захворювань.
Над розвитком стресостійкості та зняттям емоційної напруги учасники тренінгу працювали під керівництвом тренера Наталії Супруненко – начальниці Центру психічного здоров’я КП «Обласний заклад із надання психіатричної допомоги Полтавської обласної ради».
«Багато людей переживали травматичні події й до широкомасштабного вторгнення, але саме війна змусили нарешті суспільство вголос заговорити про психофізіологію стресу, – зазначає Наталія Супруненко. – Тепер з’явилася надія, що й після завершення бойових дій ми продовжимо навчати людей переживати стреси правильно».
У ході тренінгу обговорили стратегії реагування на стрес, першу психологічну та емоційну допомогу, методи та прийоми самодопомоги.
«Резільєнтність – це здатність людини впоратися зі складними життєвими подіями та відновитися після труднощів чи стресу, – пояснює Наталія Супруненко. – Надзвичайно важливо навчити людей найпростішим речам: як стабілізуватися, нейтралізувати емоції, не вигоріти від розуміння «я – терплю», і як зберігати психічне й ментальне здоров’я, якщо травматизація продовжується».
Учасники детально проаналізували кілька важливих документів: базовий протокол саморегуляції «4 стихії», протоколи VIVO та BASIC PH.
«Дуже корисні елементи таких навчань – робота в групах, обмін досвідом, розбір реальних ситуацій та практичних кейсів, – зазначають учасники тренінгу. – Сьогодні був дуже позитивний день. Емоції просто зашкалювали, особливо під час роботи в групах, коли довелося шукати оптимальне вирішення конкретних стресових ситуацій».
«Спілкування вдалося. Виклад матеріалу простий і доступний. Це не лише теорія – є що використати у практиці», – розповідає ще одна учасниця.
«Я за фахом не психолог, тому для мене цей день став абсолютним відкриттям, – ділиться враженнями ще одна учасниця. – Зробила особистий висновок – щоб допомагати іншим, потрібно чимало здоров’я. Для його збереження вкрай важливо більше любити себе!»
Підсумувала роботу Наталія Супруненко: «Дякую всім за вашу стресостійкість. На досвіді, знаннях і напрацюваннях пілотних закладів Полтавщини буде розроблена класна методологія, яка згодом пошириться на загал. А потім, маємо надію, «підтягнеться» й відповідне фінансування».
Тренінг став важливим кроком у напрямку розвитку стресостійкості та збереження ментального здоров’я педагогічних працівників Полтавщини.
фото: КП «Полтавський обласний центр громадського здоров’я»