У Полтаві презентували дослідження стану національно-патріотичного виховання в області
22 березня у Полтаві презентували дослідження стану національно-патріотичного виховання у Полтавській області, підготовлене Полтавською академією неперервної освіти ім. М.В. Остроградського.
Презентація відбулася у Полтавській академії неперервної освіти ім. М.В. Остроградського під час семінару «Актуальні питання діяльності музеїв при закладах освіти системи Міністерства освіти і науки України», організованого академією спільно з Управлінням забезпечення реалізації політики національної пам’яті в регіонах Українського інституту національної пам’яті, Полтавським обласним центром національно-патріотичного виховання, туризму і краєзнавства учнівської молоді.
Як зазначалося, дослідження є стартовою, відправною точкою постійного моніторингу системи національно-патріотичного виховання в області.
“Це дослідження є першим в Україні глибоким науковим моніторингом стану національно-патріотичного виховання молоді, проведеного за індикаторами, що визначені в затвердженій МОН Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року”, — зазначив директор Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В. Остроградського Віталій Зелюк.
Він наголосив, що проведене онлайн-опитування є масштабним, оскільки залучило 11 104 респондентів з усіх територіальних громад області – педагогів, учнів 5–11 класів, батьків. Онлайн-опитувальник поширювався на сайтах громад, управлінь та департаментів, закладів освіти, культури, спорту, громадських організацій, у батьківських чатах тощо.
Презентуючи результати дослідження, кандидат психологічних наук, професорка кафедри освітньої політики Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В. Остроградського Тетяна Устименко повідомила, що більшість (73 %) опитаних громадян області відзначили зростання національно-патріотичних почуттів та громадянської свідомості молоді, тобто національно-патріотичне виховання можна вважати ефективним.
Вона додала, що методологічний підхід, застосований в дослідженні, спирається на розуміння того, що “ми вивчаємо не об’єктивну картину щодо кількості та якості проведених заходів національно-патріотичного виховання, а суб’єктивне сприйняття у громадський думці стану цього явища. Таке дослідження дає змогу не тільки виробляти обґрунтовані рекомендації щодо діяльності у сфері національно-патріотичного виховання, а й розробляти глибші фундаментальні та прикладні програми наукових розвідок цієї непростої міждисциплінарної тематики”.
Методологія та результати дослідження можуть бути корисними педагогам, управлінцям у сфері освіти та місцевого самоврядування, інститутам громадянського суспільства, науковцям та всім, хто на практиці реалізує діяльність у сфері національно-патріотичного виховання.
Ознайомитися із дослідженням можна в репозитарії Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В. Остроградського.
Cтоцька Олена