Ви тут:
Полтавщина Прес-релізи Суспільство 

Зміни до порядку ведення військового обліку: роз’яснення полтавських юристів

На останньому засіданні КМУ у 2022 році прийнято постанову № 1487 “Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників,  військовозобов’язаних та резервістів”. Новим порядком передбачено ведення державними органами, підприємствами, установами та організаціями військового обліку призовників, військовозобовʼязаних та резервістів за списками персонального обліку. Тепер взяттю на військовий облік підлягають призовники у віці від 16 (у рік досягнення 17-річного віку) до 27 років.

У Полтавському місцевому центрі з надання БВПД детально розповіли про зміни до порядку ведення військового обліку.

Військовий облік провадиться на основі раніше створеного Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (Реєстр) за місцем реєстрації відповідних осіб. У разі зміни такими особами місця реєстрації, проживання та/або інших облікових даних вони мають повідомити про це в 7-денний строк. Призовники / військовозобов’язані / резервісти зможуть оновити дані щодо свого місця реєстрації в застосунку «Дія» без відвідування центрів комплектування.

Облікові дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів звірятимуться не рідше разу на рік. Щороку до 25 січня керівники органів влади, підприємств, установ, організацій затверджуватимуть списки персонального військового обліку. Особи, відповідальні за військовий облік, прибуватимуть до центрів комплектування для звірки.

Окрім територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (військкомати), уточнювати інформацію про військовозобов’язаних, призовників або резервістів тепер можуть органи СБУ та підрозділи Служби зовнішньої розвідки України.

Прийняття на роботу призовників, військовозобов’язаних та резервістів може здійснюватися тільки після перевірки їхніх військово-облікових документів (приписне свідоцтво, військовий квиток). При цьому, відтепер замість надання військово-облікових документів під час прийняття на роботу новий співробітник зможе пред’явити в електронній формі інформацію, яка міститься в таких документах, із використанням застосунку «Дія». Тобто, очікується, що військово-облікові документи можуть з’явитися в застосунку «Дія».

У 7-денний строк з моменту прийняття на роботу / звільнення роботодавець інформує про це центри комплектування та центри соціальної підтримки, органи СБУ, підрозділи Служби зовнішньої розвідки.

Відтепер на роботодавців покладається обов’язок вручати співробітникам (призовникам, військовозобов’язаним та резервістам) повістки про їх явку за викликом до військкомату, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки, якщо така повістка надійде разом з розпорядженням.

Взяття громадян, які прибули з тимчасово окупованих територій України, на персональний військовий облік здійснюватиметься після взяття таких осіб на облік внутрішньо переміщених осіб та на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військкомати).

Окрім цього, військовому обліку підлягають також військовозобов’язані та резервісти, які не досягли граничного віку перебування у запасі. У тому числі – жінки, які мають медичну або фармацевтичну спеціальність, а також жінки, які вирішили стати на військовий облік за власним бажанням, та які мають спеціальність та/або професію, споріднену з відповідною військово-обліковою спеціальністю, перелік яких затверджений Міністерством оборони України.

Для підприємств встановлюється ще один принципово новий обов’язок – щороку до 1 лютого підприємства / установи / організації видають накази (розпорядження) про стан військового обліку за минулий рік та завдання на наступний рік на підставі звітів, результатів вжитих заходів та перевірок стану військового обліку в минулому році.

Передбачається, що у разі вибуття за межі України на строк більше трьох місяців військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється за місцем їх консульського обліку в закордонних дипломатичних установах України.

Нагадуємо, якщо маєте питання правового характеру, звертайтеся до фахівців Полтавського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги: м. Полтава, вул. Європейська, 37/40 або за телефоном (0532) 56-02-88.

Крім того,  функціонує єдиний телефонний номер системи правової допомоги – 0 800 213 103 (дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України безкоштовні).

Система Orphus Поделиться на fb