Ви тут:
Освіта Суспільство Україна 

Понад половина вчителів в Україні у стані професійного вигорання: результати досліджень GoGlobal

80% опитаних освітян говорять про зростання завантаженості. 54% відчували на собі стан професійного вигорання.

Про це повідомили під час пресконференції від представників МОН та організації GoGlobal.

Крім цього, 46% вчителів визначили психологічну підтримку потребою номер один для власної школи. Такого роду підтримка має відбуватися разом із навчанням, як діяти в екстремальних ситуаціях, опановувати власний стрес і допомагати дітям у різних ситуаціях.

З 25 листопада по 22 грудня 2022 року освітня фундація GoGlobal провела опитування серед вчителів, директорів та заступників директорів українських шкіл. У центрі уваги були проблеми адаптації внутрішньо переселених учнів і необхідна допомога вчителям, зміни в портреті учня, професійне вигорання освітян та їхня потреба у психологічній допомозі.

“Ми хотіли зрозуміти суть глибинних настроїв учнів та вчителів, їхніх потреб, мати реальну картинку під час війни. І, звісно, після цього дати освітянам дієві механізми та інструменти, які дозволять підтримати їх та учнів. Дослідження показало чимало непроговорених проблем. Найперше, на нашу думку, потребує нагальної уваги рівень психологічної стабільності вчителів та низька вмотивованість дітей до навчання”, — розповіла директорка GoGlobal Тетяна Коврига.

GoGlobal – освітня фундація, яка ініціює, пілотує та масштабує проєкти в освітній сфері. Налічує спільноту з близько 3 000 шкіл і вчителів та 160 000 дітей.

“Дослідження, яке ми провели, підсвічує проблеми, які війна створила або поглибила для двох аудиторій — працівників освіти та дітей. На перших тепер лежить ще більший тягар відповідальності в умовах складної безпекової ситуації та дистанційного навчання. Тим часом шок війни та необхідність адаптування до нової реальності ускладнюють і без того не простий навчальний процес для дітей. Результати дослідження можуть стати картою потреб, які необхідно вирішити в процесі реформування освіти в Україні”, — прокоментувала соціологиня, засновниця та директорка дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк.

Навчальний процес повністю або переважно онлайн відбувається у 41% шкіл. У 29% випадків процес наразі змішаний — навчання відбувається і онлайн, і офлайн, тоді як ще у 30% він відбувається переважно або повністю офлайн.

При офлайн навчанні вчителі найчастіше стикаються з неможливістю повноцінного проведення уроків через повітряні тривоги та відключення світла — наразі ці проблеми актуальні для 85% опитаних. Також при проведенні уроків офлайн виникає потреба більш матеріального характеру — забезпечення комфортного перебування в навчальному закладі, наявність постійного опалення, водопостачання, обладнання та матеріалів, необхідних для уроків.

При проведенні навчального процесу онлайн, вчителі відчувають потребу в технічних і практичних аспектах — допомоги безпосередньо з проведенням уроків онлайн і втіленням в життя методичних рекомендацій. На відсутність інтернету під час навчального процесу скаржаться 71% освітян.

Проведення дослідження організовано освітньою фундацією GoGlobal (ГО «ГО ГЛОБАЛ») у рамках проєкту «Термінова підтримка ЄС для громадянського суспільства», що впроваджується ІСАР Єднання за фінансової підтримки Європейського Союзу. Його зміст є виключною відповідальністю GoGlobal і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу. Дослідження проведене дослідницькою компанією Gradus Research. Кількість результативних інтерв’ю: 241. Метод збору інформації: самозаповнення анкет у мобільному додатку. Цільова група: чоловіки та жінки віком від 22 років, які працюють у школах на посаді вчителя, директора чи заступника директора.

 

Перейти до вмісту