Ви тут:
Спорт Суспільство 

Макс Ферстаппен вдруге поспіль став чемпіоном Формули-1

Гонщик з Нідерландів через нові правила перегонів став чемпіоном вже після Гран-прі Японії.

Як повідомляє Суспільне.спорт, перед гран-прі Японії Ферстаппен мав перевагу над найближчим переслідувачем – Шарлем Леклером з Ferrari – у 101 очко. І мав можливість стати чемпіоном вже за підсумками цієї гонки – у разі перемоги та найшвидшого кола.

Сприяли шансам Ферстаппена на дострокову перемогу і результати кваліфікації. Нідерландський гонщик за її підсумками завоював для себе перше місце, Леклер одразу після нього.

Проте завоювати чемпіонство саме у Японії Ферстаппену не вдалося. І усе – через погодні умови, які суттєво скоротили кількість кіл у гонці.

На гран-прі Японії гонщики мали подолати 53 кола. У разі проходження повної дистанції і найшвидшого кола, Ферстаппен би отримав за гонку 26 очок (25+1), тоді як Леклер – 18, і відставання між пілотами було б достатнім для пілота Red Bull для чемпіонства.


На старті гран-прі гонщики подолали три кола, після чого відбулася аварія – вибули з гонки Карлос Сайнц з Ferrari та Алекс Албон з Williams.

Організатори гонки вирішили випустити автомобіль безпеки, показавши червоний прапор. Цим вони хотіли нівелювати наслідки аварій, через що гонку було призупинено на 15 хвилин.

Однак на трасу після цього гонщики не вийшли. І усе – через дощ, який розпочався у Японії: поновлення гран-прі затягнулося більш, ніж на годину.

Повернутися на трасу гонщики змогли за 40 хвилин до її офіційного закінчення. Це означало, що закінчення гран-прі відбувалося б за часом – повну дистанцію у 51 коло гонщики проїхати б не встигли.


На відміну від попереднього гран-прі Сінгапуру гонщики не встигали проїхати 75% трасів. Тож мали б отримати меншу кількість очок: Ферстаппен у разі перемоги отримав би 19 очок (20 – з найшвидшим колом), і цього було б недостатньо для того, щоб перемогти Леклера достроково у разі його фінішу на другій і навіть третій позиції.
Одним з ключових моментів гонки міг стати піт-стоп Чжоу Гуанью. Гонщик Alfa Romeo вирішив змінити гуму на свіжий комплект, після чого на першому ж колі на новому відіграв більш, ніж дві секунди у самого Ферстаппена.

Леклер мав можливість ризикнути та піти у піт-стоп, щоб потім на новому комплекті гуми спробувати відіграти відставання у пілота Red Bull. І хоча гонщик Ferrari пропонував команді піти на піт-стоп, команда вирішила не ризикувати і залишити його на дистанції.

А на останньому колі Леклер помилився після атаки Переса. Партнер Ферстаппена зміг пройти гонщика Ferrari, однак той зрізав у недозволеному місці. І хоча фінішував другим, отримав покарання у п’ять секунд штрафу, завдяки чому Перес отримав друге місце, а Леклер – третє.В результаті Макс Ферстаппен став чемпіоном світу завдяки пункту у регламенту Формули-1. Він передбачає, що навіть попри неповну кількість пройденої дистанції, гонщикам нарахують повну кількість очок, оскільки гран-прі був відновлений.

Перейти до вмісту