Частина закладів освіти Полтавщини обирає під час війни змішану форму навчання
Мова йде про специфічну форму роботи, при якій очне навчання поєднується з використанням дистанційних технологій. Ця форма дозволяє організувати роботу при якій в школі буде стільки дітей, скільки може розміститися в укритті та оптимізувати час перебування школярів у закладі.
Про це розповів Сергій Рибалко, радник із питань децентралізації та місцевого самоврядування регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Полтавській області.
Радник наводить приклад, якщо в школі навчається 300 учнів, а укриття розраховане на 150 – у такому випадку адміністрація школи може прийняти рішення поділити уроки на очну і дистанційну частини. Таким чином буде забезпечене повноцінне навчання учнів день через день або тиждень через тиждень.
Рибалко повідомив, що на Полтавщині понад 130 тис учнів. Заклади освіти територіальних громад області працюють в очній, дистанційній або змішаній формі. А сьогоднішні реалії мають забезпечити безпеку навчального процесу без зниження якості освітніх послуг з максимальним комфортом для здобувачів освіти:
«Наприклад усі заклади освіти Сергіївської громади, працюють в очному форматі, у Кременчуцькій громаді навчальний рік у школах та дитячих садочках розпочався дистанційно, у Новоселівській – частина шкіл також проводить дистанційне навчання, але до завершення капітального ремонту укриттів. Частина шкіл Полтавської громади працює в змішаному форматі. Цю тему ми обговорювали з представниками громад області під час інформаційної сесії присвяченій темі освіти в умовах воєнного стану, кожна громада шукає свій формат організації освітнього процесу», – повідомив радник.
За словами Сергія Рибалка, під час заходу представники громад Полтавщини спільно експертом Програми U-LEAD з питань освіти Сергієм Дятленком, обговорили основні аспекти забезпечення якісного освітнього процесу в умовах війни. Зокрема й питання особливостей охоплення дітей освітніми послугами, специфіку трудових відносин з працівниками закладів освіти у зв'язку з застосуванням різних форм організації освітнього процесу.
Також була розкрита тема залучення до освітнього процесу дітей зі статусом внутрішньо переміщених осіб, яких в області навчається – понад 6 тис. осіб, наприклад у Глобинській громаді 98 дітей, Білицькій – 71, Драбинівській 23 учні. Зокрема, експерт зазначив, що діти мають право одночасно здобувати освіту в школі за кордоном та українському закладі освіти.
«Разом з тим, поєднувати навчання у двох українських школах неможливо. Наразі діє наказ МОН № 367 від 2018 року за яким батьки мають забрати документи з одного закладу освіти і надати їх до іншого. Адже якщо дитина вчиться у двох школах, то на неї йде подвійне фінансування, що може бути розцінено як нецільове використання бюджетних коштів», – повідомив експерт.