Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

Як у ПАНО ім. М. В. Остроградського готують учителів до психосоціальної підтримки дітей

Про те, як в ПАНО ім. М.В. Остроградського готують вчителів до психосоціальної підтримки дітей, про безпечну школу, необхідність окремих новацій в освітньому законодавстві  директор  Полтавської академії неперервної освіти  ім. М. В. Остроградського Віталій Зелюк говорив 21 липня  на нараді у начальника Полтавської ОВА Дмитра Луніна за участю народних депутатів, зокрема які працюють у Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, – Юлії Гришиної, Володимира Воронова, а також нардепа Андрія Бобляха.

Директор академії також повідомив, що в липні–вересні цього року освітяни Полтавської області зможуть долучитися до курсу підвищення кваліфікації з надання психологічної допомоги та емоційної підтримки дітей та підлітків.

Відповідне навчання проводитиметься фахівцями Полтавської академії неперервної освіти  ім. М. В. Остроградського із залученням провідних фахівців-психологів України.

 Передбачається, що його зможуть пройти співробітники і керівники закладів загальної середньої освіти.

Віталій Зелюк

Із початком війни у березні – травні такий курс  у ПАНО вже пройшли понад 1 000  педагогів закладів загальної середньої та дошкільної освіти, фахівці інклюзивно-ресурсних центрів.

Курс складається із трьох компонентів – навчально-практичні тренінги, освітній марафон та обласний проєкт для шкільних команд, під час яких освітяни дізнаються про те, як підтримувати свій здоровий психічний стан в умовах війни, вчитимуться надавати першу психологічну допомогу, а також ознайомляться з рекомендаціями щодо перенаправлення  до відповідних фахівців, якщо в дитини або підлітка виникне потреба в більш глибокій психологічній підтримці. Можна вибирати для навчання усі компоненти курсу або окремий чи окремі з них.

Курс підвищення кваліфікації з психології розрахований на класних керівників, учителів-предметників. Розробники курсу врахували, що вчитель – не психолог, хоча до його думки дослухаються батьки і часто просять поради, як поводитися з дитиною в  складних ситуаціях, що виникають унаслідок війни. Якщо учень демонструє зміни у поведінці та емоційному стані, став тривожний, плаксивий або агресивний,  педагогу варто порадити батькам звернутися із такою дитиною до психолога. Дорослому, який надає дитині первинну психологічну допомогу, слід спиратися на три принципи — дивитися, слухати, з’єднувати (тобто спрямовувати до фахівців).

Ірина Калініченко, кандидат педагогічних наук, завідувачка кафедри педагогічної майстерності та інклюзивної освіти ПАНО ім. М. В. Остроградського, зазначає, що  учителю до снаги вести свій фронт роботи з психологічної допомоги та емоційної підтримки дітей, навіть якщо він не фахівець у психології. За її словами, ось 5 важливих речей, які для цього може робити вчитель:

  • Учитель знав учнів до війни і тому може порівнювати їхній емоційний стан тоді і тепер і належним чином зреагувати (це принцип надання первинної психологічної допомоги «спостерігай»);
  • Учитель може бути підтримкою для своїх колег у колективі;
  • Учитель може позитивно впливати на емоційний стан учнів свого класу, постійно зустрічаючись із ними і завдяки цьому даючи їм певну стабільність і плани на наступні дні;
  • Учитель може звернути увагу на серйозні зміни в поведінці дитини та важкий стан, у якому вона перебуває;
  • Учитель може проводити з дітьми нескладні вправи психологічного характеру, щоб заспокоїти, підтримати дітей або обговорити разом їхні тривоги і переживання.

Навчальний онлайн-курс «Надання психологічної підтримки дітям, що зазнали психотравмуючих дій»

У програмі:

  • Первинна психологічна допомога під час війни: правила й принципи.
  • Види втрат. Як допомогти дитині пережити втрату.
  • Травми. Вікові особливості реагування дітей на пережиті травмуючі події. Вторинне травмування.

Обсяг підвищення кваліфікації — 16 год. Тривалість навчання — 2 дні. Час проведення – вересень 2022. Для кого? Класні керівники, учителі-предметники, психологи, педпрацівники  закладів дошкільної освіти, інклюзивно-ресурсних центрів.

Попередня реєстрація: https://forms.gle/BjHzgS7y4QFr5vEt7

 

Освітній марафон «Психологічна допомога дітям та дорослим в умовах війни»

 Захід заплановано для освітян, які розуміють, що ефективно допомагати іншим можуть лише ті люди, які почуваються стабільно й упевнено. 

У програмі:

  • Як підтримати і зберегти психологічне здоров’я педагогів в умовах війни: дієві засоби і методи.
  • Стресостійкість та саморозвиток особистості.
  • Вправи психологічного характеру для підтримки дітей.

 Обсяг підвищення кваліфікації — 8 год. Тривалість навчання — 1 день.

Час проведення – вересень 2022. Для кого? Психологи, педагоги, класні керівники, учителі-предметники.

Попередня реєстрація: https://forms.gle/QpFYa3qLhhkAEWRj9 

 

Обласний проєкт для шкільних команд  «Підтримка вчителя в новому навчальному році в умовах війни»

Запрошуються шкільні команди закладів загальної середньої освіти Полтавської області  у складі 4-х осіб: психолог, заступник директора з виховної роботи та 2 педагоги. Формат  – онлайн-тренінги.

У програмі:

  • Цифрові технології в різних формах організації освітнього процесу.
  • Як розвивати громадянську компетентність дитини.
  • Психологічна допомога та підтримка психічного здоров’я особистості в умовах війни.
  • Типи і наслідки втрат. Як говорити з дітьми про смерть. Типи стресів, стадії стресу, вплив стресу на дитину.

Обсяг підвищення кваліфікації — 16 год. Тривалість навчання — 2 дні. Час проведення – липень-серпень 2022. Для кого? Психологи, педагоги, класні керівники, учителі-предметники.

Попередня реєстрація: https://forms.gle/yb7Je3J7mJNzu24TA

Підготувала Стоцька Олена

Система Orphus Поделиться на fb