Як відкрити власну хімчистку?
Як відкрити власну хімчистку?
Якщо ви замислюєтеся про відкриття власної хімчистки, то вам варто знати, що цей вид побутових послуг набирає популярності в Україні, тому що у людей стає все менше часу для догляду за одягом. Також з’являється багато речей, які потребують професійного догляду, за яким клієнти звертаються до найближчої хімчистки.
Для відкриття хімчистки необхідно знайти підходяще приміщення та погодити роботу з багатьма інстанціями, закупити обладнання та набрати персонал. У цій статті ми розглянемо необхідні аспекти, які потрібно врахувати під час запуску хімчистки під ключ.
Вибираємо формат бізнес-моделі
Спочатку потрібно визначитися з моделлю майбутнього бізнесу:
- Купівля франшизи. Простий і легко прогнозований варіант, який не потребує серйозного вкладення ресурсів на рекламу та маркетинг. За фіксовану суму ви отримаєте можливість використати ім’я та популярність вже відомої торгової марки. Приміщення доведеться оформити за рекомендаціями власника, а також регулярно платити йому відрахування (роялті), що знизить загальну прибутковість.
- Запуск самостійного проекту. Робити це варто, тільки якщо ви розумієте, як влаштований цей бізнес або готові оплатити консультації щодо підбору обладнання та налагодження виробничих процесів.
Також слід розуміти, який сегмент клієнтів ви обслуговуватимете. За статистикою, найвигідніше працювати з власниками дорогих речей. Для цього потрібно зняти приміщення в центральному районі або поряд із елітними ЖК. Виконавши цю рекомендацію, ви найпростіше знайдете клієнтів для чищення хутра, шкіряних речей та брендових виробів. На такі послуги можна ставити дорожчий цінник, але разом із ним збільшується й відповідальність.
Звертаємо вашу увагу, що з перших днів існування бізнесу потрібно добре зарекомендувати свою хімчистку. Найпростіший спосіб зробити це – виконувати замовлення вчасно та уникати плутанини. У цьому допоможе самостійне маркування речей за допомогою принтера етикеток. Придбати такий пристрій та необхідні розхідники для друку можна у компаній, які продають спеціалізоване обладнання, наприклад, Торгові рішення у Харкові (сайт https://termoprinter.org.ua/)
Визначаємось з технологією чищення
Бізнес з хімчистки речей вимагає ретельного технологічного прорахунку, перш ніж буде запущено. Існують дві технології очищення і від вибору однієї з них повністю залежатиме технологічний процес. Розглянемо детально обидва ці підходи:
Сухе чищення. Виконується із застосуванням спеціальних розчинників, які дозволяють усунути забруднення з одягу, не пошкодивши і не деформуючи тканину. Метод допомагає справлятися навіть із жирними та масляними плямами. Для очищення використовується перхлоретилен (ПХЕ) – летюча речовина, що застосовується в машинах замкнутого циклу або екологічні розчини на основі силікону: Intense, Sensene.
Аквачистка. Більш екологічний варіант, в якому основну роботу виконує вода, що містить спеціальні засоби для чищення. Вода виступає розчинником і допомагає вивести плями з волокон, а професійні присадки запобігають повторному попаданню бруду до структури тканини. Мінус технології у неможливості усунути абсолютно всі плями з будь-яких речей.
Щоб отримати добрий прибуток, скомбінуйте обидві технології. Технічні засоби для аквачистки коштують недорого, і частіше використовуватимуться при наданні послуг населенню. Для делікатних, складних або дорогих речей потрібно мати невелику лінію сухого чищення, якої буде достатньо для невеликого обсягу речей. Так, ви можете не втратити жодного клієнта.
Які бувають професійні машини для хімічного чищення?
Основна техніка для хімічної обробки тканини – спеціалізовані пральні машини. В Україні часто використовують обладнання від бренду Renzacci, який виготовляє моделі, розраховані на 10-15 або 40-80 кг.
Моделі для сухого чищення від цього бренду розраховані на 12 кг і мають особливість: не зливають воду з реагентами в каналізацію. Незалежно від обраної моделі, професійна техніка зможе працювати у промисловому режимі та видавати якісний результат.
Від продуктивності машини залежатиме швидкість і кількість речей, що обробляються, а значить, і заробіток. Майбутньому власнику бізнесу потрібно розраховувати, що один цикл очищення становить 40-60 хвилин, а протягом восьмигодинної зміни можна зробити до 9 завантажень. Таким чином, один апарат, розрахований на 15 кг, може обробляти в день 105-135 кг білизни.
Видалення плям – важливе, але не єдине завдання. Щоб досягти ідеального зовнішнього вигляду одягу, знадобиться технічне обладнання для сушіння, прасування та відпарювання. Обладнати хімчистку можна таким універсальним обладнанням:
- Пароманекенами – апаратом для простого досушування та прасування легкого або верхнього одягу. Принцип роботи таких пристроїв простий: всередину подається потік пари з повітрям, що осушується спеціальним сепаратором і подається на одяг, що дозволяє видалити складки швидко і делікатно.
- Парові прасувальні станції. Класичні праски із потужним парогенератором. З їхньою допомогою можна легко обробити будь-яку тканину, повертаючи їй гладкість.
Незалежно від типу обладнання, ви отримаєте ідентичний результат. Але при використанні парової станції знадобиться більше ручної праці, а отже, зростуть і витрати часу на роботу з однією річчю.
Упаковка та складування одягу
Після чищення білизну необхідно підготувати до видачі. Краще акуратно упаковувати кожну річ у поліетиленовий пакет та вішати її у спеціальну шафу. Як було сказано раніше, уникнути плутанини та прискорити видачу одягу клієнтам, допоможе маркування.
За допомогою принтера для друку етикеток можна самостійно наносити інформацію про клієнта та замовлення на ярлики, етикетки та бирки для індивідуального маркування речей.
Поради щодо маркування одягу в хімчистці
У хімчистках можна використовувати такі види ярликів:
- Текстильні. Нейлонові вшивні ярлики відрізняються стійкістю до впливу засобів для чищення та хімічних реагентів, а також прання в гарячій воді. Залежно від кількості інформації, що наноситься, можна використовувати ярлики шириною від 20 до 100 мм.
- Картонні бирки. Можуть використовуватись, якщо технологічний процес дозволяє застосовувати паперові носії.
- Самоклеючі етикетки. Часто друкуються у двох примірниках: одна наклеюється на квитанцію для оплати, а друга – на пакет, у який упакована річ.
На будь-якому з цих ярликів можна наносити велику кількість інформації: штрихкод, номер замовлення, дату прийому, інформацію про терміни виконання та особливості речі. Доцільно зробити етикетку не лише джерелом інформації, а й додатковим засобом реклами, якщо нанести на неї логотип або найменування, адресу та телефон хімчистки. Завдяки цьому задоволені клієнти зможуть зберегти бирку, щоб звернутися до вас повторно або порадити друзям. Але маркування – не єдиний спосіб реклами своїх послуг.
Реклама та просування хімчистки
Щоб привернути увагу клієнтів, потрібно максимально щільно займатися просуванням бізнесу. Краще дотримуватися наступного алгоритму:
- Брендувати точку прийому та видачі: вивіска та банер дійсно допомагають привернути увагу.
- Офлайн-реклама у транспорті та на дошках оголошень.
- Сайт або сторінка в соціальній мережі зі списком послуг та цінами.
Використовуйте максимальну кількість каналів залучення клієнтів. Якщо завдяки рекламі, ваша хімчистка буде завантажена на максимум – потрібно подумати про її розширення.