Ви тут:
Освіта Суспільство Україна 

ВР вдосконалила вимоги до якості навчальної літератури у школах

ВР вдосконалила вимоги до якості навчальної літератури у школах

Верховна Рада України вдосконалила вимоги до якості навчальної літератури для закладів повної загальної середньої освіти.

Відповідний проєкт Закону “Про внесення змін до закону України “Про освіту” щодо вдосконалення науково-методичного забезпечення освіти та якості навчальної літератури» Верховна Рада ухвалила 14 грудня 2021 року.

“Я вже неодноразово наголошував, що питання якості змісту освіти, зокрема створення підручників, є надважливим. Закон надзвичайно важливий, адже він спрямований на підвищення якості навчальної літератури і встановлює чіткі вимоги до підручників, що використовуються у закладах повної загальної середньої освіти, а також на законодавчому рівні встановлює механізми перевірки дотримання цих вимог”, – зазначив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

У процесі підготовки законопроєкту до другого читання враховано пропозиції щодо конкретизації та уточнення терміну “підручник”, що використовується під час здобуття освіти, зокрема зазначено, що з моменту визначення центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки вимог до електронного додатку до відповідних підручників, такий додаток стане складовою частиною підручника.

Читайте також: Викладачі полтавського педуніверситету створили для восьмикласників підручники з QR-кодами

Закон також вносить уточнюючі норми щодо повноважень центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки в частині організації проведення не лише експертизи навчальної літератури, а й проведення її апробації. Так, в процесі наукового і методичного забезпечення освіти відповідні органи виконавчої влади, наукові установи можуть не лише організовувати та здійснювати наукові дослідження, необхідні для формування та реалізації державної політики у сфері освіти, розробляти і впроваджувати інноваційні технології освіти, а й брати участь в удосконаленні освітнього процесу й управління освітою, аналізувати ефективність державної політики у сфері освіти.

Крім того, на законодавчому рівні закріплено, що процедура експертизи навчальної літератури, яка здійснюється на засадах прозорості, доброчесності, фаховості та незалежності експертів, не допускає здійснення експертизи особами, які перебувають в умовах конфлікту інтересів, також на законодавчому рівні заборонено протиправний тиск на осіб, які здійснюють експертизу.

Система Orphus