Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

Попит на безоплатну правову допомогу на Полтавщині зростає з кожним роком

Попит на безоплатну правову допомогу  на Полтавщині зростає з кожним роком

Вже традиційно, в кінці року, у Регіональному центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги в Полтавській області  фахівці системи безоплатної правової допомоги підбивали підсумки роботи, визначають ключові вектори розвитку системи  у наступному році, діляться досвідом та кращими практиками надання безоплатної правової допомоги.

Учасниками  зібрання стали працівники Регіонального центру, директори місцевих центрів,  керівники бюро правової допомоги області, адвокати. Модератором  заходу виступив директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги в Полтавській області Олександр Черчатий.

Під час зібрання представники  Регіонального,  місцевих центрів з надання БВПД та бюро правової допомоги проаналізували результати  роботи системи БПД у Полтавській області у 2021 році; обговорили діяльність місцевих центрів та бюро правової допомоги  з метою виявлення резервів удосконалення; визначили першочергові завдань діяльності системи у 2022 році та обговорили питання  організації подальшої співпраці суб’єктів надання правових послуг з метою захисту індивідуальних прав представників громади (зокрема, ОТГ, правозахисні громадські організацій, органи державної виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Захід розпочався з приємних моментів. За результатами роботи кращих працівників системи БПД нагородили подяками Координаційного  центру  з надання правової допомоги до Дня юриста  та подяками Регіонального  центру   з надання безоплатної вторинної правової допомоги в Полтавській області. Адвокатів області  з нагоди Дня адвокатури  нагородили подяками Регіонального  центру   з надання безоплатної вторинної правової допомоги в Полтавській області.

«2021 рік виявився плідним для працівників системи БПД області.  Ще з минулого року фахівці Регіонального, місцевих центрів та бюро правової допомоги  активно зорієнтувалися на надання правової допомоги в умовах пандемії та у консультуванні в онлайн режимі. Тому цьогоріч робота під час карантинних обмежень вже не була викликом, а налагодженою та системною діяльністю. Як наслідок  з початку року до системи БПД області звернулося майже 37 000 осіб, що майже на 7 000 більше, ніж у минулому році.» – повідомив Олександр Черчатий.

За словами заступника директора Регіонального центру Ігоря Клименка, минулий рік виявився дуже насиченим для фахівців системи БПД області. Майже 3 500 доручень адвокатам у кримінальному процесі, близько 37 000 осіб отримали первинну правову допомогу в місцевих центрах та бюро правової допомоги. Безоплатну вторинну правову допомогу у цивільному та адміністративному процесі, що полягала у складанні документів процесуального характеру  та представлення інтересів клієнтів у судах отримали 5427 жителів області (2020 – 3060 осіб). У 2412 випадках (2020-1875) таку допомогу надавали адвокати, які співпрацюють з системою БПД, у 3060 випадках (2020- 2412) правову допомогу надавали юристи місцевих центрів та бюро правової допомоги області.

«З відкриттям ринку землі зріс попит на отримання консультацій з земельних питань.  Активну правову допомогу з земельних прав громадянам надавали під час роботи консультаційних пунктів. Так, лише протягом поточного року  фахівці місцевих центрів та бюро правової допомоги забезпечили роботу 1 090 таких пунктів, у минулому році лише 757» – резюмував Ігор Клименко.

  За його словами активно здійснювалася комунікація з партнерами з числа представників органів місцевого самоврядування. Наслідком такої співпраці стало прийняття та реалізації обласної та 51  Програм правової освіти населення.

 Під час зібрання представники Регіонального центру також поінформували про основні орієнтири працівників у напрямі комунікацій та правопросвітництва,  стан виконання кошторису у 2021 році, особливості впровадження електронного документообігу в системі БПД.

З діяльність  Лубенського місцевого центру в 2021 році щодо надання безоплатної вторинної правової допомоги та співпрацю з партнерами системи понінформуваня колег очільник місцевого центру Сергій Супрун.

Серед пріоритетів у роботі фахівців на наступний рік: донесення громадянам про можливості системи БПД, збільшення відсотку обізнаності населення про діяльність системи БПД; інформування населення про можливості альтернативних способів  вирішення спорів в системі БПД, зокрема завдяки медіації та  Програмі відновлення для неповнолітніх, які є підозрюваними у вчиненні кримінального правопорушення; проведення якісної та ефективної правопросвітницької роботи щодо роз’яснень по діючому законодавстві; посилення співпраці із всіма територіальними громадами Полтавської області; акумулювання додаткових коштів за рахунок програм правової освіти населення; забезпечення якості надання безоплатної правової допомоги (письмові та усні консультації, консультаційні пункти тощо).

 

Система Orphus