Ви тут:
Спорт Суспільство 

Ферстаппен виграв скандальний Гран-прі Абу-Дабі та вперше став чемпіоном Формули-1

Кращий фінал останніх років: Ферстаппен виграв скандальний Гран-прі Абу-Дабі та став чемпіоном

Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен виграв гонку фінального етапу Ф1 сезону 2021 року – Гран Прі Абу-Дабі  – та здобув перший титул у Ф1. Льюїс Хемілтон став віце-чемпіоном.

Про це повідомляє f1-ukraine.

Майже за тиждень до фінального Гран Прі Абу-Дабі основних претендентів на титул попередили, що боротьба між ними не має завершитись зіткненням, бо штраф за таке порушення може привезти до повної дискваліфікації.
На старті Хемілтон зміг краще зреагувати й першим увійшов у перший поворот й пішов у невеликий відрив, але вже у шостому повороті Ферстаппен спробував атакувати Льюїса й пірнув у внутрішню траєкторію.

Гальмування Макса було настільки пізнім, що він змусив британця виїхати за межі треку. Хемілтон вирішив зрізати 7-й поворот й виїхав далеко попереду гонщиків Red Bull Racing.
Момент був дуже схожий на аналогічні на попередніх Гран Прі й команда Red Bull попросила віддати Ферстаппену першу позицію. Проте стюарди гонки вирішили залишити цей інцидент без розгляду, але попросили Хемілтона повернути здобуту перевагу. Льюїс на той момент вже мав перевагу кілька секунд, а тому трохи пригальмував, аби Ферстаппен зменшив відставання.

Але цього було недостатньо, тим більше шини Soft на боліді Ферстаппена не могли вже відповідати швидкості боліда Хемілтона.
Лише на 18-му колі Ферстаппен випередив Сайнса, який досі їхав на «Софті», але на той момент відставання від Хемілтона вже складало майже 9 с. У свою чергу Льюїс вже наздогнав Переса, котрий отримав відкриті вказівки притримати британця.

Й мексиканець дійсно показав таку боротьбу, яку фанати чекали між пілотами Red Bull та Mercedes. Майже коло Серхіо стримував Льюїса та навіть випереджав його після відповідних обгонів. Завдяки цьому Макс зміг скоротити відставання до 1,5 с, але Хемілтон все ж зміг вийти вперед, а Перес одразу пішов на піт-стоп за новими шинами й перейшов знову на план «А».
Хемілтон знову почав поступово відриватись й на 24-му колі різниця між лідерами склала 2,2 секунди. При цьому на 3-е місце вийшов Боттас, який не робив ще зупинки та їхав на Medium, попереду від Переса у 6 секундах. Хоча сам фін відставав від напарника на 22 с.

Читайте також: Формула-1: команди визначились з гонщиками на наступний сезон


Тим не менш, Боттас зіграв свою команду роль (хоч не так, як Перес). Валттері протримався на трасі до 31-го кола, а отже змусив команду Red Bull не робити до цього моменту піт-стоп Ферстаппена, який би у такому випадку опинився позаду фіна.

На 36-му колі Джовінацці зупиняється у зоні безпеки через відмови коробки передач, й на треку з’являється «віртуальний автомобіль безпеки».
Цим вирішила скористатись команда Red Bull й закликала обох гонщиків за новими шинами. При цьому, завдяки піт-стопу нідерландець не тільки отримав нові шини, але й скоротив відставання з 20 до 16 секунд.
Й диво сталось, коли за 5 кіл до фінішу Ніколя Латіфі розбив свій болід й перекрив трасу. Гоночна дирекція викликала справжній автомобіль безпеки.

У Red Bull одразу вирішили перевести Ферстаппена на нову гуму Soft, а Хемілтона знову залишили на трасі, аби не втрати лідерську позицію.

Залишилось лише дізнатись чи встигнуть прибрати уламки Williams до кінця гонки й чи дозволять коловим повернутись у коло лідера.

Спочатку гоночна дирекція вирішила не дозволяти коловим гонщикам повертатись в коло, аби провести хоча б одне коло у режимі гонки. Але врешті-решт колові були відпущені й Ферстаппен опинився за Хемілтоном на нових Soft.
За таких обставин, на рестарті Хемілтон нічого не міг протиставити Ферстаппену й поступився позицією на першій же прямій. Як не намагався Льюїс боротися на наступній прямій, але зношений Hard не зміг допомогти.

Для Макса Ферстаппена це був перший титул у Ф1, а команда Mercedes здобула черговий Кубок Конструкторів, тим більше що Перес зійшов наприкінці гонки.

Третім фінішував Карлос Сайнс, який також допоміг Ferrari виграти боротьбу у Кубку Конструкторів проти McLaren.

Система Orphus