Астрономи виявили у галактиці щонайменше 70 самотніх планет

Група астрономів за допомогою телескопів Європейської південної обсерваторії (ESO) та інших систем виявили у Чумацькому щонайменше 70 нових планет-вигнанців, не пов’язаних із жодною зіркою.

Як повідомляється на сайті ESO, це – найбільша група з коли-небудь виявлених планет-вигнанців. Такий крок є важливим для розуміння походження та особливостей цих галактичних об’єктів.

“Ми не знали, на скільки очікувати, і дуже раді, що знайшли так багато”, – прокоментувала відкриття Нурія Мірет-Ройг, астроном з Лабораторії астрофізики Бордо у Франції та Віденського університету в Австрії.

Планети-вигнанці, які ховаються далеко від зірок, що висвітлюють їх, зазвичай неможливо побачити. Проте Мірет-Ройг і її команда скористалися тим фактом, що за кілька мільйонів років після свого утворення ці планети все ще досить гарячі, щоб світитися, що дозволяє спостерігати їх за допомогою чутливих камер на великих телескопах. Відтак дослідникам вдалося виявити принаймні 70 нових планет-вигнанців з масою, близькою до маси Юпітера, в області зіркоутворення, близької до нашого Сонця, яка розташована у сузір’ях Скорпіона та Змієносця. Для того, щоб виявити так багато цих об’єктів, команда використала дані за 20 років, отримані з кількох наземних та космічних телескопів.

“Ми виміряли крихітні рухи, кольори та яскравість десятків мільйонів джерел на великій площі неба. Ці виміри дозволили нам надійно ідентифікувати найслабші об’єкти у цьому регіоні, планети-вигнанці”, – пояснила Мірет-Ройг.

У своїй роботі команда використовувала спостереження Дуже Великого Телескопа ESO (VLT), Оглядового телескопа у видимій та інфрачервоній області спектру для астрономії (VISTA), Оглядового телескопа VLT (VST) й 2,2-метрового телескопа MPG/ESO, розташованого в Чилі, а також інших інструментів.