Ви тут:
Суспільство Україна 

АМКУ оштрафував lifecell на 10,4 млн грн за поширення неточної інформації у рекламі

АМКУ оштрафував lifecell на 10,4 млн грн за поширення неточної інформації у рекламі

15 грудня Антимонопольний  комітет України оштрафував оператора телекомунікацій ТОВ «Лайфселл» за порушення статті  15Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», а саме – поширення неправдивої та неточної інформації щодо лідерства у наданні певних послуг.

Рішення прийнято у ході розгляду справи, розпочатої за заявою ПрАТ «Київстар». Компанія поскаржилася на недобросовісну рекламу конкурента.

Джерело: пресслужба АМКУ

Антимонопольний комітет встановив, що в різні періоди рекламної кампанії «Лайфселл» поширював такі твердження:

  • «Приєднуйтесь до лідера нового покоління Інтернету! Краще покриття 4,5G», обґрунтовуючи вказане твердження наявністю лідерства у кількості спектру в діапазонах 2600 МГц та 1800 МГц в перерахунку на одного абонента. Водночас про якості лідера четвертого покоління інтернету свідчить не лише цей параметр, а низка: щільність розміщення базових станцій, ємність радіомережі, її оптимальні налаштування, кількість абонентів та їхня активність тощо. 
  • «№ 1 В РОУМІНГУ ДЛЯ ІНТЕРНЕТУ», на основі порівняння вартості своїх базових тарифів з базовими тарифами конкурентів. При цьому не враховувалося наповнення базових пакетів (наприклад, конкуренти пропонували додаткові послуги безлімітного меседжингу, а відповідач – ні).
  • «# 1 ДЛЯ СМАРТФОНІВ», обґрунтовуючи це твердження визначеним на основі опитування відсотком проникнення смартфонів у власній мережі мобільного оператора. Водночас пересічний споживач, який не є спеціалістом у телекомунікаціях, може не зрозуміти це роз’яснення та сприймати його як твердження про лідерство у якості надання послуг у порівнянні з конкурентами.

“На основі аналізу зібраних даних Комітет дійшов висновку, що поширення оманливої інформації щодо «лідерства» в окремих видах послуг без належного обґрунтування та з використанням технічної термінології, могло надати ТОВ «Лайфселл» неправомірних переваг та поставити компанію у більш вигідне становище в порівнянні з конкурентами.  Відтак поведінку оператора визнано недобросовісною конкуренцією та накладено штраф у розмірі 10 467 543 грн”, – йдеться у повідомленні.

У АМКУ також зазначають, що впродовж 2018 -2021 років Комітет неодноразово надавав ТОВ «Лайфселл» обов’язкові для розгляду рекомендації щодо усунення причин і наслідків виникнення порушень у рекламних комунікаціях та про здійснення інформування споживачів у спосіб, що не вводитиме в оману.

Зокрема, рекомендації № 47-рк від 13.12.2018 стосувались поширення необґрунтованого твердження: «Lifecell – лідер у швидкості мобільного Інтернету 3G+ в Україні». Компанія виконала ці рекомендації Комітету, але після запуску на території України зв’язку 4G (LTE), знову почала поширювати неправдиву інформацію про власне лідерство в інтернеті нового покоління.

“Обов’язковою умовою використання повідомлень на кшталт «лідер», «№1», «#1», «найкращий», «перший», «єдиний», «унікальний», «найшвидший», «найбільший» є дотримання недвозначних формулювань та зрозумілої споживачам термінології, обґрунтування тверджень фактичними даними, уникання перебільшень характеристик товару чи послуг”, – наголошують в АМКУ

Система Orphus