Ви тут:
Полтавщина Суспільство ТОП-новина 

Що полтавцям потрібно знати про електронну трудову книжку, – роз’яснення Пенсійного фонду

Що полтавцям потрібно знати про електронну трудову книжку, – роз’яснення Пенсійного фонду

У  Головному управлінні Пенсійного фонду у Полтавській області дали відповіді на найпоширеніші питання щодо функціонування електронної трудової книжки.

1. Який вигляд має електронна трудова книжка та на якому ресурсі її шукати?

Електронна трудова книжка – це цифровий аналог паперової трудової книжки. У ній відображається уся наявна інформація про набутий стаж, записи про прийняття на роботу, переведення, звільнення тощо.

Відомості про трудову діяльність працівника зберігаються у формі персональної облікової картки застрахованої особи у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування протягом строку, передбаченого частиною четвертою статті 20 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.

Переглянути наявну інформацію про себе, зокрема про страховий стаж, можна на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України у своєму особистому кабінеті. Найзручніше при цьому скористатися кваліфікованим електронним підписом (КЕП).

2. Чи може існувати одночасно паперова та електронна трудова книжка?

Після оцифрування оригінал паперової трудової книжки передається на зберігання працівнику. Якщо працівник виявить бажання, то разом із електронним варіантом трудової книжки буде існувати паперова трудова, до якої роботодавець і надалі буде вносити записи про прийняття на роботу, переведення, звільнення тощо.

3. Яку інформацію можна переглянути в особистому кабінеті?

В особистому кабінеті застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України можна переглянути дані особи з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Для користувачів, які визначені в системах Пенсійного фонду України як фізичні особи, при вході за КЕП надаються всі дані, включаючи персоніфіковані (ПІБ, дата народження, стать, дані паспорта), дані про заробітну плату, страховий стаж, пенсію (для пенсіонерів), електронну трудову книжку, дані щодо періодів тимчасової втрати працездатності, документи особи, надіслані запити і звернення та інформація щодо їх опрацювання тощо.

Під час входу за логіном та паролем (без КЕП) для перегляду надаються деперсоналізовані дані.

4. Які дані можна подивитися страхувальнику?

Після реєстрації в кабінеті страхувальника для роботодавця у розділі “Страхувальникам” відкриваються такі можливості:

-перегляд звітних відомостей страхувальника;

-запит на підготовку паперових документів;

-надсилання звернення (питань, пропозицій, скарг, клопотань);

-отримання даних страхувальника з Єдиного реєстру страхувальників;

-перегляу всіх своїх звернень до органів Пенсійного фонду України;

-надсилання запиту на отримання електронних документів;

-отримання даних з Електронного реєстру листків непрацездатності співробітників.

5. До електронної трудової книжки має доступ лише роботодавець? Чи може працівник контролювати, як роботодавець вносить до неї записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі?

В особистому кабінеті застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України застраховані особи можуть переглядати інформацію, наявну в електронній трудовій книжці. 

ФОТО: Главком

Система Orphus