Ви тут:
Освіта Полтавщина Суспільство 

П’ять закладів професійно-технічної освіти Полтавщини впроваджують дуальну форму навчання

П’ять закладів професійно-технічної освіти Полтавщини впроваджують дуальну форму навчання

У 2021-2022 навчальному році п’ять закладів професійної (професійно-технічної) освіти Полтавської області впроваджують дуальну форму здобуття робітничої професії.

Про це говорили на засіданні Громадської ради при Полтавській обласній державній адміністрації, обговорюючи проблеми і перспективи розвитку промисловості, підприємництва, створення індустріальних парків у контексті реалізації Стратегії розвитку Полтавської області на 2021-2027 роки, повідомили у Полтавській ОДА.

Головний спеціаліст відділу вищої, професійно-технічної, позашкільної освіти, науки та інновацій Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Валентина Франчук розповіла про розвиток дуальної форми здобуття професійної (професійно-технічної) освіти.

“Дуальна форма навчання передбачає, що теоретичну частину учень здобуває в закладі, а практичну підготовку проходить безпосередньо на підприємстві. І практика складає до 70% усього навчального процесу”, – розповіла Валентина Франчук.

У 2021-2022 навчальному році 5 закладів професійно- технічної освіти області впроваджують дуальну форму здобуття робітничої професії:

– Вище професійне гірничо-будівельне училище (м. Горішні Плавні);

– Професійно-технічне училище № 26 м. Кременчука;

– Міжрегіональний центр професійної перепідготовки звільнених у запас військовослужбовців  м. Хорол:

– Державний навчальний заклад “Решетилівський професійний аграрний ліцей імені  І.Г.Боровенського” (м. Решетилівка);

– Державний професійно-технічний навчальний заклад “Полтавське вище професійне училище  ім. А.О. Чепіги” (м. Полтава).

Загальний контингент учнів дуальної форми навчання становить 108 осіб. Професії, з яких здійснюється дуальне навчання, – слюсар-ремонтник, електрогазозварник, стропальник, машиніст крана, слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, кухар, садовод, кухар, офіціант.

За результатами впровадження дуальної форми навчання у 2020-2021 навчальному році на рахунок закладів професійної (професійно-технічної) освіти області перераховано додатково близько 138 тис. грн. За участі роботодавців здійснювалася модернізація навчально-матеріальної бази закладів. ПрАТ “Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат” надав фінансову допомогу Професійно-технічному училищі № 26 м. Кременчука на суму 19,5 тис. грн. для придбання слюсарного обладнання, ФГ “Сади Полтавщини” для Решетилівського професійного аграрного ліцею імені І.Г.Боровенського придбало 100 саджанців ожини, 100 штук малини, 700 саджанців полуниці.

“76% випускників, які завершили навчання за дуальною формою, працевлаштовані на базових підприємствах. Випускники, які навчаються за дуальною формою, мають більш ґрунтовні знання та кращі професійні навички у порівнянні з аналогічними групами, які навчаються за традиційною системою навчання”, – говорить Валентина Франчук.

Впровадження елементів дуальної форми навчання за 4 років виявили й ряд проблем, які перешкоджають її поширенню на всі заклади та професії. Зокрема, запровадження дуальної форми можливе лише на базі стабільно функціонуючих підприємств, переважна більшість роботодавців не зацікавлені у забезпеченні оплати праці учням та наданні фінансової підтримки закладам щодо підготовки кваліфікованих робітників, навчальні групи чисельністю 25-30 учнів, як правило, здійснюють навчання на базі кількох організацій.

Незважаючи на ряд проблем, заклади професійної (професійно- технічної) освіти області продовжують працювати в напрямку впровадження дуальної форми навчання.

 

Система Orphus