Ви тут:
Спорт Суспільство 

На противагу всьому: Хемільтон переміг на Гран-прі Бразилії

На противагу всьому: Хемільтон переміг на Гран-прі Бразилії

Англійський автогонщик довів, що на гонках можна відіграти практично будь-яке відставання.

Як розповіли у f1-ukraine, вихідні розпочалися не надто добре для німецької команди. Стюарди “Формули-1” оголосили про те, що Льюїс Хемілтон отримав дискваліфікацію за підсумками кваліфікації Гран-прі Бразилії.
Після сесії, яку британець завершив першим, виявилось, що заднє антикрило на машині Мерседеса не відповідає технічному регламенту.
Мерседес довгий час давав пояснення, проте пілот був дискваліфікований і почав спринтерську гонку з останнього місця.

Тим не менш, у Mercedes вирішили йти ва-банк й знову замінили лідеру команди мотор, що вішувало штраф у 5 місць на стартовій решітці Гран Прі Сан-Паулу. Більш того, після анулювання поулу, Хемілтон взагалі виглядав у невдалій позиції.

Проте, після прориву у спринтерській гонці британець довів, що його болід Mercedes W12 має гарну швидкість й змусив основних суперників хвилюватись.

SAO PAULO, BRAZIL – NOVEMBER 14: Race winner Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP celebrates in parc ferme during the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 14, 2021 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Й хоча при старті з 10-го місця Льюїсу було потрібно знову прориватись, проте перед стратегами команд стояло непросте завдання правильно провести своїх гонщиків до найкращого результату.

У Red Bull також розуміли, що перевага нового двигуна Хемілтона буде дуже суттєвою, а тому Максу Ферстаппену потрібно було вже на старті проходити Валттері Боттаса й відриватись.
На відмінну від суботи, фін не зміг вийти першим після першого повороту. Можливо, аби Боттас стартував на Soft, він би зміг стати лідером гонки, але неспринтерська дистанція зробила логічним вибором – Medium.

Після тони критики за «млявий» старт на Гран Прі Мехіко, цього разу, потрібно визнати, Валттері відпрацював на всі 100 %. Хоча він й пропустив Ферстаппена, але все це було на межі.

Більш того, зачепивши ґрунт у першому повороті, фін став «здобиччю» другого пілота Red Bull Racing Серхіо Перес, який вже у 4-му повороті вийшов на друге місце. Здавалось, кращого розвитку подій для RBR не може й бути.

Але швидкість Хемілтона нікуди не зникла, до 5-го кола британець вже вийшов на 4-е місце, де його великодушно пропустив Боттас. А далі було ще цікавіше.
Перед наступним моментом варто пригадати кваліфікацію в Мехіко, де Юкі Цунода зіпсував останню кваліфікаційну спробу парі пілотів RBR. Після цього Крістіан Хорнер сказав, що їхні пілоти були «Tsunod’ed» або в приблизному перекладі «Цунодо-вані».

На 6-му колі гонки в Сан-Паулу молодий та поки дуже гарячий японський пілот знову зіпсував гонку старшій команді. Вже явно не новачок пелотону пішов в атаку на Ленса Стролла у першому повороті, перебуваючи позаду канадського пілота Aston Martin.

Зі зрозумілих причин Ленс не очікував такого маневру та їхав своєю звичною траєкторією. Результат не змусив забаритись: зламане крило AlphaTauri, розкидані уламки на трасі й поява сефеті-кар.

Чи варто було так боротися за 14-е місце, мабуть, гонщику знову роз’яснять у команді, але гонка на цьому для пілота була фактично завершена, адже він отримав штраф у 10 секунд й фінішував на 15-му місці. Стролл пізніше теж зійшов через пошкодження боліда.

Але поява автомобіля безпека змішала всі карти для RBR, адже тепер Хемілтон сидів фактично на задньому бампері Переса, а відрив Ферстаппена був мінімальний.


Лише після 10-го кола гонщикам дозволили ганятися й Ферстаппену навіть вдалось відірватись на рестарті.

Боротися з Хемілтоном був змушений Перес, який теж довів у Бразилії, що не просто так отримав місце в RBR.

Хоча й не без допомоги Міка Шумахера, який пошкодив своє антикрило й розкидав уламки трасою. Тепер вже віртуальний сефеті-кар зберіг статус-кво кілька кіл.

Проте вже на 18-му колі Льюїс обходить Серхіо, який першу спробу британця все ж успішно відбив.
Mercedes вирішила першою закликати Хемілтона на піт-стоп, аби «підрізати» першу позицію Ферстаппена.

Й це майже спрацювало, але у RBR теж вирішили не тягнути й на два кола пізніше (на 28-му) закликали Макса. Обидва гонщики отримали Hard, а розрив між ними скоротився із 4-х до 1,5 секунд.

Наступні кілька кіл нічого не змінювалось й розрив між лідерами тримався біля секунди.

Й тут несподівано (на 40-му колі) RBR знову заводить Ферстаппена в бокси. При цьому, отриманий раніше Hard міг взагалі дотягнути до кінця гонки.
Вочевидь, розрахунок був на те, аби Хемілтон вирішив залишитись на трасі й пізніше на зношеній гумі просто б не зміг протистояти «новішому» комплекту Макса.

Але у Mercedes вивчили уроки минулого й не пішли на ризиковану тактику. Так, британець пересидів на трасі до 43-го кола, але команда в підсумку зробила правильне рішення.
Перша атака Хемілтона була відбита Ферстаппеном доволі суперечливо, й хоч гоночні стюарди навіть взяли її «на олівець», проте пізніше все ж залишили «без розгляду».

Самі гонщики, здавалось, теж вирішили трохи відпочити від боротьби й в прямому сенсі «підзарядити свої батареї». На боці Хемілтона було два фактори: новий потужніший мотор й новіша на три кола гума.
Все це спрацювало на 59-му колі, коли британець майже без опору обійшов нідерландця, котрий колом раніше «виляв» трасою, аби не пропустити суперника, за що й отримав «чорно-білий прапор».

Фактично гонка була виграна, а у Mercedes спробували підбадьорити Боттаса, аби той наздогнав Ферстаппена. Й хоча за 10 кіл фін зміг скоротити відставання до 3-х секунд, але дива не відбулось.

Читайте також: Формула-1: Хемілтон на останніх колах Гран-прі Росії здобув ювілейну перемогу

Тим не менш, Хемілтон покращив своє становище у заліку пілотів й, тим самим, зберіг інтригу на решту етапів. А команда Mercedes завдяки «перемозі» Боттаса над Пересом, збільшила відрив у Кубку Конструкторів.

Пілоти Ferrari теж суттєво допомогли команді, яка бореться за третє місце з McLaren. А ось гонщикам останньої явно не пощастило в Бразилії: схід Даніеля Ріккардо та прокол шини Ландо Норріса (до речі, у боротьбі з Сайнсом) принесли команді лише одне очко за 10-е місце Ландо.

П’єр Гаслі, Естебан Окон та Фернандо Алонсо фінішували у колі від лідера (як й Норріс), але пілоти Alpine допомогли команді залишатись у боротьбі з AlphaTauri, честь якої поки здебільшого відстоює Гаслі.

Система Orphus