Ви тут:
Спорт Суспільство 

Інтрига до останнього: Хемілтон виграв Гран-прі Катару F1 та наблизився до Ферстаппена

Інтрига до останнього: Хемілтон виграв Гран-прі Катару F1 та наблизився до Ферстаппена

Гонщик Mercedes Льюїс Хемілтон виграв перший в історії Гран Прі Катару та зменшив відставання від Макса Ферстаппена у особистому заліку Ф1.

Як повідомляє f1-ukraine, перед стартом стало відомо, що Ферстаппен та Боттас отримали штрафи на решітці, а отже поруч із Хемілтоном стартували Гаслі, Алонсо та Норріс, які були на відмінну від британця на Soft.

Проте на старті Хемілтон втримав першу позицію, а ось Ферстаппен прорвався вже на четверту позицію, обігнавши Окона, Сайнса та Боттаса, який провалився вже на 11-е місце.

Деякий час британця переслідували Алонсо та Гаслі, але француз фактично пропустив свого колишнього напарника на 4-му колі, коли Макс поскаржився команді, що «застряг».

Проте й оборона іспанця впала на 5-му колі, адже наприкінці стартової прямої Ферстаппен зміг набрати швидкість й обійти болід Alpine.

На цей момент гонки (6 коло) розрив між Льюїсом та Максом становив 4 секунди, але гонщик Red Bull почав сильно атакувати бордюри й показувати швидкі кола. Однак, як повідомив сам гонщик, на одному з бордюрів крило було пошкоджено й Ферстаппен почав їхати обережніше.

До 10-го кола лише Перес та Боттас змогли суттєво покращити свої позиції ставши відповідно 6-м та 9-м й цим намагались допомогти команді в боротьбі як на трасі, так й у Кубку Конструкторів.

На цей момент топ-10 виглядала так: Хемілтон, Ферстаппен, Алонсо, Гаслі, Норріс, Перес, Окон, Сайнс, Боттас та Стролл. Й вже наступного кола Норріс обігнав Гаслі, а Боттас почав атакувати Сайнса.

На 14-му колі Гаслі почав першу хвилю піт-стопів призової десятки (до цього там побували лише Цунода та Райкконен) й змінив свої Soft на Medium, але виїхав аж 18-м попереду лише Юкі та Кімі.

На 15-му колі Боттас здолав опір Сайнса та вийшов 7-му позицію, після чого команда повідомила фіну, що він на стратегії боротьби з Пересом за 3-е місце. На цей момент Хемілтон зміг вже відірвався від Ферстаппена на 8-м секунд.

Вже за два кола другий гонщик Mercedes вийшов на 6-у позицію, без проблем обігнавши Окона. В цей момент, команда Mercedes зрозуміла, що йде за правильною стратегію, а ось у Red Bull вирішили змінити тактику.

Ферстаппена закликали на 18-му колі на піт-стоп за гумою Hard, аби змусити те ж саме зробити Mercedes. Й «срібні стріли» вирішили відповісти аналогічним ходом, аби конкуренти не отримали якоїсь переваги. Тим більше, що Алонсо відстав настільки, що обидва лідери не втратили своїх позицій.
Проте ситуація на Hard не змінилась й Хемілтон продовжив відриватись від Ферстаппена на кожному колі.

А ось хоча Переса закликати в бокси за новими шинами Hard й він став 11-м, Боттас залишився на трасі й обійшов Норріса, вийшовши на 4-у позицію, яка стала 3-ю після піт-стопа Алонсо на 24 колі.

Фернандо виїхав аж 8-м позаду гонщиків Ferrari. Але наступними колами Окон та Норріс теж зробили заміну шин та опинились тимчасово за межею топ-10.

Проте вже на 27-му колі «десятка» виглядала так: Хемілтон, Ферстаппен, Боттас, Сайнс, Леклер, Алонсо, Перес, Гаслі, Норріс та Окон. Але шини Леклера вже не тримали трасу й Скудерія закликала обох гонщиків в бокси.

Наступного кола Перес зміг обігнати Алонсо вже у боротьбі за 4-у позицію й розрив до 3-го місця Боттаса на той момент складав 20 секунд. На той момент, фін був єдиним гонщиком без піт-стопа у топ-10.

А на 32-му колі, коли Райкконен вже зробив другий піт-стоп, призова десятка виглядала так: Хемілтон, Ферстаппен, Боттас, Перес, Алонсо, Гаслі, Норріс, Окон, Стролл та Сайнс.
Але шини Боттас не витримали й на 33-му колі переднє ліве колесо отримало прокол. Фін зміг доїхати до піт-лейну, але виїхав на 13-му місці з надією, що компаунд Hard дасть можливість не робити другий піт-стоп.

В цей час Гаслі знову відкрив справжню хвилю піт-стопів для топ-10 й, отримавши Medium, виїхав на 11-й позиції.

На 42-му колі Red Bull вирішила також провести заміни шин у своїх гонщиків й Ферстаппен та Перес послідовно відвідали бокси. У Mercedes відповіли дзеркально й закликали Хемілтона на 43-му колі за аналогічними шинами Medium. Різниця була лише в тому, що Макс отримав абсолютно новий комплект, а Льюїс – вживаний.

Цікаво, що Перес опинився аж на сьомому позаду Алонсо, Норріса, Окона та Стролла, й Фернандо попросив Окона «захищатись як лев», нагадуючи як іспанець захистив перемогу француза в Угорщині.

Але Перес за два кола розібрався й зі Строллом, й з Оконом. Мексиканець став 5-м на 49-му колі, в той час як Боттас був лише 12-м.

На 50-му колі стало зрозуміло, що бордюри Лосейла все ж буде підступні: через повільний прокол Норріс був змушений зробити ще один піт-стоп та на тимчасово втратив своє місце у «десятці», Расселл проколов колесо й заїхав у бокси, але більше здивування викликало рішення Mercedes – вони закликали Боттаса припинити гонку.

На 52-му колі Латіфі теж проколює колесо й зупиняється в зоні безпеки, адже до піт-лейну було дуже далеко.

Алонсо, який був на 3-му місці, попросили не атакувати бордюри, але Перес був вже у 9 секундах позаду.

Й в той час як Ферстаппен показав найшвидше коло в гонці, на трасі застосували режим віртуального режиму безпеки через евакуацію боліда Латіфі. До того ж нідерландець в цей час робив піт-стоп для вживаного комплекту Soft, аби остаточно забрати додаткове очко.

Хемілтон спробував забрати найшвидше коло, але режим VSC скасували лише на 56-му колі, а картатий прапор був вже після 57-му.

Британець виграв свою 102-у перемогу, а Ферстаппен став другим із додатковим балом за найшвидше коло. Але більше радів Алонсо, який повернувся на подіум вперше після Гран Прі Угорщини 2014 року (а це розрив у 105 гонок).

Система Orphus