Ви тут:
Суспільство 

Електросамокати: травматизм і безпека руху

Електросамокати: травматизм і безпека руху

Через пандемію COVID-19 електросамокати, моноколеса, гіроскутери та сеґвеї ще активніше завойовують світ, у тому числі й українські дороги. Особливу популярність серед українців набувають електросамокати, головним чином через свободу пересування, яку вони надають під час карантинних обмежень. Проте, купуючи чи орендуючи самокат, варто не лише перейматись зручностями, але й дотримуватись правил дорожнього руху, дбати про безпеку його учасників.

Як зазначили у Міністерстві охорони здоров’я, останнім часом частішають новини про аварії, збільшення рівня травматизму та навіть випадки смертельних ДТП за участю е-транспорту. За даними Henry Ford Health System з 2017 року, коли набули поширення сервіси оренди електросамокатів, почала зростати кількість травм шиї та голови. Вони становлять 28% від усіх звернень з аналогічними травмами, що були зареєстровані у США з 2009 по 2019 рік.

Американські дослідники визначили перелік найбільш поширених ушкоджень, які отримують водії електросамокатів та інших видів е-транспорту:

➖ пошкодження внутрішніх органів, зокрема і черепно-мозкові травми ‒ 32%

➖ струс мозку ‒ 11%

➖ переломи ‒ майже 8%

➖ забої та садна ‒ 15%

➖ рвані рани ‒ 25%

В Україні електросамокати нині не мають чіткого статусу у законодавстві. Однак, у 2020 році у Верховній Раді України було розпочато роботу над проєктом Закону “Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки окремих категорій учасників дорожнього руху”. Він передбачає відповідальність користувачів е-транспорту за порушення ПДР.

Зазвичай аварії за участю електросамокатів стаються через численні перешкоди у місті: бордюри, стовпи, кришки люків. Також травми можна отримати через несправність гальм, коліс. Часто відволікання водія електросамоката призводить до аварії за участю інших транспортних засобів чи пішоходів.

Щоб уникнути небезпечних ситуацій і травмування варто:

одягати шолом,

– під час пересування у сутінках чи темряві одягати жилети або інший одяг зі світловідбивними елементами,

– не використовувати самокат, якщо не впевнені у його справності,

– не пересуватись легким електротранспортом у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння,

– не перевозити пасажирів, якщо це не передбачено моделлю транспортного засобу,

– під час руху не користуватись смартфоном,

– дотримуватись правил дорожнього руху, користуватися велодоріжками та дорогами в одному напрямку із загальним рухом транспорту.

Система Orphus