Ви тут:
децентралізація Полтавщина Суспільство 

Дорожня карта створення спроможної освітньої мережі: Глобинська та Диканська громади ділилися досвідом

Дорожня карта створення спроможної освітньої мережі: Глобинська та Диканська громади ділилися досвідом

Глобинська та Диканська громади з Полтавщини, були відібрані до участі на конкурсній основі в проєкті від «U-LEAD з Європою» щодо створення спроможної освітньої мережі.

Про це повідомили у регіональному офісі «U-LEAD з Європою» у Полтавській області.

Громади презентували зміни, що відбулись в освітній сфері під час участі у проєкті за період квітень-листопад 2021 року.

Як розповіла головна спеціалістка відділу освіти Глобинської міської ради Галина Токаренко, у складі Глобинської громади 65 населених пунктів. До початку участі у проєкті, громада мала 25 закладів загальної середньої освіти, з яких 15 – І-ІІІ ступеню та 9 – І-ІІ ступеню ( в т.ч. 3 філії) та 14 закладів дошкільної освіти, 5 дошкільних підрозділів.

«Розпочинаючи роботу над створенням спроможної освітньої мережі, ми створили робочу групу по формуванню спроможної мережі закладів освіти та почали з проведення аналізу демографічної ситуації у громаді, аналізу кадрового забезпечення, фінансових витрат, інфраструктури закладів освіти та стану доріг. Далі – були проведені громадські обговорення у 18 населених пунктах та консультації з депутатами міської ради. Напрацьовані 11 проєктів рішень, на основі проведеного аналізу, були винесені на розгляд сесії міської ради», – розповіла Галина Токаренко.

За її словами, у результаті прийнятих рішень, було створено опорний заклад із п’ятьма філіями, ліквідовано шість закладів освіти та перепрофільовано ( понижено ступіть) сім. Громада придбала три шкільні автобуси та частково відремонтувала чотири дороги, по яких підвозяться учні.

«Зараз у нас 19 закладів загальної середньої освіти: 6 ліцеїв, з них два опорних мають 7 філій, 6 гімназій. Щодо ДНЗ – їх 14 та 5 дошкільних підрозділів. Мешканці населених пунктів, де планувалися зміни були налаштовані негативно, перекривали дороги, але зараз ситуація стабілізувалася. Діти, що перейшли навчатися в інші заклади позитивно вражені їх матеріально-технічною базою. У нас вже є і плани й на найближче майбутнє. Крім, продовження роботи над формуванням оптимальної освітньої мережі, у планах – створення академічного ліцею», – підсумувала Галина Токаренко.

За повідомленням головної спеціалістки відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Диканської селищної ради Іннеси Реклінг, громада після участь в проєкті планує забезпечити оптимізацію чинної мережі закладів загальної середньої освіти, а також докласти зусиль для працевлаштування педагогічних працівників реорганізованих закладів.

«Оптимізація шкіл – крок до якісної освіти, а ще до створення якісно-нових умов для навчання дітей та роботи вчителів/вихователів. Бо хороша школа – це не лише та, що поруч, а й ще та – де працюють кваліфіковані вчителі, є оснащені комп’ютерні кабінети, теплі вбиральні та сучасні харчоблоки. Саме тому, Програма U-LEAD створила цей навчальний проєкт, щоб допомогти територіальним громадам проаналізувати стан їх освітньої мережі та знайти ефективні підходи до формування спроможної освітньої мережі, управління навчальними закладами», – впевнена керівниця Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Полтавській області Ірина Балибіна.

Система Orphus