Ви тут:
Полтавщина Суспільство 

Цикл “Війна і міф”: полтавські телеканали показали новий ролик Інституту нацпам’яті “Золотий вересень”

Цикл “Війна і міф”: полтавські телеканали показали новий ролик Інституту нацпам’яті “Золотий вересень”

Полтавські телеканали “Місто+”, “ІРТ” і “Центральний” продемонстрували 1 вересня новий відеоролик “Золотий вересень”, створений Українським інститутом національної пам’яті (УІНП) у межах відеопроєкту “Війна і міф”. Виробництво:Prosto Production. Показ відбувся у межах угоди про інформаційну співпрацю між УІНП та менеджментом полтавських телеканалів.

Про це повідомили у Полтавському офісі Північно-східного міжрегіонального відділу УІНП.

“У ролику розвінчуємо міф про те, що приєднання території Західної України сприймалось населенням як визволення “з-під панського гніту”. Акцентуємось на підписанні пакту Молотова – Ріббентропа, який включив СРСР у війну в 1939 році як агресора, а не в 1941-му як жертву. Зауважуємо, як місцевим населенням сприймався прихід радянської влади. Наголошуємо на жорстоких та репресивних методах встановлення радянської влади на теренах Західної України, жертвами якої стали десятки тисяч людей”,- йдеться на офіційному сайті УІНП.

У відео використано матеріали книги “Війна і міф: невідома Друга світова” за редакцією Володимира В’ятровича, Олександра Зінченка, Максима Майорова, а саме: міф “Золотий вересень” – українці радо вітали прихід радянських військ” (автор – Олександр Зінченко). Над створенням відеоматеріалу працювали: Бойко Тетяна, Бойченко Зоя, Дробович Антон, Майоров Максим, Тиліщак Володимир, Яременко Вікторія.

Довідка. Головною метою відеопроєкту “Війна і міф” є деконструкція радянських міфів та перешкоджання використання історії Другої світової війни в політичних та пропагандистських цілях, зокрема країною-агресором. Сьогодні Російська Федерація на всю потужність використовує форми і сенси радянської воєнної пропаганди та надалі культивує міфи довкола Другої світової війни. Міфи про Другу світову розповсюджуються російською пропагандою не лише на теренах України і Росії, а й у всьому світі. Таке поширення зумовлене тим, що ця пропаганда спирається на суспільні стереотипи, які формувалися тоталітарним режимом багато років.

Розвінчування радянських міфів сприятиме, по-перше, недопущенню можливості сучасної Росії монополізувати перемогу Червоної армії над нацизмом, адже в її лавах боролися мільйони українців та представників інших національностей. По-друге, ця перемога не повинна для теперішнього російського керівництва стати виправданням агресії в інших країнах (Україна, Сирія, Грузія, Молдова, Чечня), мотивуючи такі дії тим, що «ми не можемо бути агресорами, адже ми звільнили світ від Гітлера». Формат проєкту – кількахвилинні ролики з потужним відеорядом (хроніка, інфографіка, анімація, карти, архівні світлини, моушн-графіка). Цей проєкт є додатковим джерелом історичної інформації для широкого загалу. Відеоролики присвячені періоду Другої світової війни.

Перейти до вмісту