Ви тут:
Освіта Полтавщина Прес-релізи Суспільство 

Інституційний аудит позитивно впливає на вдосконалення шкіл, – Управління Держслужби якості освіти у Полтавській області

Інституційний аудит позитивно впливає на вдосконалення шкіл, – Управління Держслужби якості освіти у Полтавській області

27 жовтня відбувся онлайн-семінар “Школа як лідерська організація: фокус інституційного аудиту”.

“Інституційний аудит — це “свіжий погляд зі сторони” для побудови перспективного шляху розвитку школи. Критерії, за якими проводиться інституційний аудит, аналогічні критеріям внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Тобто директор, опікуючись удосконаленням якості освіти в школі, має залучити до цього процесу вчителів, учнів, батьків, засновника”, — наголосив начальник управління Державної служби якості освіти у Полтавській області Юрій Кращенко.

Якщо інституційний аудит відбуватиметься в школі не частіше одного разу на 10 років, то внутрішня система забезпечення якості дозволить школі здійснювати постійний моніторинг і регулярно отримувати дані про процеси, вчасно реагувати на виклики.

Комунікуючи хід проведення інституційних аудитів на Полтавщині, Леонід Мироненко, заступник начальника управління — начальник відділу інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти у Полтавській області зауважив:

“83% опитаних вчителів зазначили, що використовують формувальне оцінювання, тоді як лише на 42% відвіданих навчальних заняттях воно простежувалося. Здебільшого його використовують учителі початкових класів”.

Про “зони розвитку” у дотриманні законодавства про освіту та типові невідповідності розповіла Любов Єлізарова, начальник відділу моніторингу позапланового контролю закладів освіти та взаємодії з органами місцевого самоврядування управління Державної служби якості освіти у Полтавській області.

Досвідом роботи експерта з проведення інституційного аудиту поділилася Людимила Литвинюк, завідувач кафедри філософії і економіки освіти Полтавського обласного післядипломної педагогічної освіти імені М. В. Остроградського, яка виступила організатором онлайн-семінару.

“Школа має використовувати результати самооцінювання для планування своєї роботи і постійного вдосконалення”, — зазначила Наталія Кот, заступник директора Трудолюбівської гімназії Миргородської міської ради. Цей заклад — першопроходець в інституційному аудиті Полтавської області.

У заході взяли участь близько 100 учасників із 40 шкіл Полтавської області. Педагогів запросили ознайомитись із другим виданням “Абетка для директора” та пройти онлайн-курс “Управління якістю освіти в школі”

Довідково. Інституційний аудит це зовнішнє оцінювання роботи школи, під час якого незалежні експерти оцінюють освітні та управлінські процеси. Аудит є новою для України процедурою вивчення діяльності школи, яка прийшла на зміну державній атестації шкіл. Його ідея — відійти від радянських перевірок шкіл, завдання яких було знайти проблеми. Аудит покликаний не карати, а підтримати школи та показати їм, як стати кращими. Це новий формат співпраці на місцевому та національному рівнях, який є запорукою майбутнього вдосконалення української освіти.

У Полтавській області інституційний аудит пройшли 11 шкіл. Висновки та рекомендації оприлюднено на веб-порталі Державної служби якості освіти України.

Система Orphus