Ви тут:
Суспільство Україна 

Е-лікарняні: як проводитимуть виплати по електронному лікарняному

Е-лікарняні: як проводитимуть виплати по електронному лікарняному

З 1 жовтня Україна повністю перейшла на електронні лікарняні. Після завершення перехідного періоду до правил створення медичних висновків і роботи з е-лікарняними внесли деякі зміни.

Про це повідомив пресцентр Фонду соціального страхування України.

Про нові норми й актуальні рекомендації по роботі з електронними лікарняними під час онлайн-семінару Федерації аудиторів, бухгалтерів і фінансистів АПК України розповіла заступниця начальника управління страхових виплат і матеріального забезпечення, начальниця відділу матеріального забезпечення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Анна Харченко.

“З 1 жовтня відбувся повний перехід на медичні висновки про тимчасову непрацездатність. Це означає, що відтепер пацієнтам за новими страховими випадками будуть формуватись виключно електронні лікарняні. Зокрема, відтепер в разі вагітності та пологів, а також для пацієнтів з діагнозами чутливих нозологій (таких як ВІЛ/СНІД і розлади психіки) також створюються е-лікарняні. Водночас ми прогнозуємо, що в окремих випадках паперові лікарняні будуть зустрічатись роботодавцям ще близько двох років. Це пов’язано з довготривалими хворобами, щодо яких раніше було видано первинні паперові лікарняні, і періодом в 12 місяців, упродовж якого застрахована особа має право передати свій лікарняний роботодавцю для призначення матеріального забезпечення”, – говорить Анна Харченко.

Існують лише чотири виключення, у разі яких пацієнту видадуть паперовий лікарняний:

–  це продовження лікарняних, які було видано на папері до 1.10.2021;

– технічні помилки, які призвели до неможливості формування е-лікарняного, та які не було усунуто упродовж 5 днів;

– помилки при створенні медичного висновку та спливу строку (7 днів), протягом якого лікар мав можливість внести зміни;

– у разі всиновлення новонародженої дитини.

“При створенні медичного висновку, на підставі якого формується електронний лікарняний, можуть бути допущені помилки, технічні неточності, вказана невірогідний інформація. У такому випадку лікар упродовж 7 днів з дня формування може внести до нього зміни – для цього створюється окремий коректний медичний висновок, за яким створюється новий е-лікарняний. А електронний лікарняний, який сформувався за першим, помилковим медичним висновком, змінить свій статус на «помилково сформований”, – пояснює Анна Харченка.

Таким чином, з цією нормою пов’язана дата, з якою Е-лікарняний може бути використаний роботодавцем для призначення матеріального забезпечення – з 1 жовтня такий документ вважається виданим і є готовим до оплати через повні 7 днів після дати свого закриття.

Наприклад, е-лікарняний, створений 1 жовтня строком на 10 днів, має дату закриття 10.10.2021 та вважатиметься виданим (стане готовим до сплати) з 18 жовтня.

Зверніть увагу, що в особистих кабінетах на вебпорталі Пенсійного фонду е-лікарняний може мати статус “готовий до сплати” вже на наступний день після дати закриття. Однак брати його до роботи й починати процедуру призначення матеріального забезпечення варто лише на восьмий день.

“Якщо раніше лікар видавав листок непрацездатності після одужання пацієнта, під час чого могло пройти декілька візитів на огляд, то тепер часто кожен візит застрахованої особи до лікаря завершується формуванням медичного висновку і створенням електронного лікарняного. Це зручно для пацієнта, адже кожен лікарняний передбачає окреме нарахування матеріального забезпечення, і працівник може отримувати допомогу по тимчасовій непрацездатності швидше, декількома окремими шматочками. Водночас це створює додаткове навантаження на страхувальників, які замість одного лікарняного, наприклад, на 10 днів, мають розглянути й розрахувати два е-лікарняних, кожен по 5 днів”, – зазначає Анна Харченко.

Система Orphus