Ви тут:
Культура Полтавщина Суспільство ТОП-новина 

В Опішному завершився Національний симпозіум монументальної кераміки «Гіганти Незалежної України»

В Опішному завершився Національний симпозіум монументальної кераміки «Гіганти Незалежної України»

Тридцять неймовірних днів збігли немов одна мить… Це були тридцять днів абсолютної творчої ейфорії, яка жила в унісон з внутрішньою напругою та фізичною втомою. Сім кращих українських художників-керамістів присвятили тридцять днів свого життя й творчості 30-й річниці Незалежності України! Ці герої з різних міст України (Київ, Черкаси, Львів, Полонне (Хмельниччина), Харків) з’їхалися до Гончарної столиці України, аби з глини створити нову сторінку в літописі української культури!

Нехай чує увесь світ, що в Опішному на території Національного музею-заповідника українського гончарства постав унікальний парк глиняних велетнів, які уособлюють велич нашої держави!

«Рішення про те, що ми хочемо провести симпозіум кераміки було прийнято блискавично. Завдяки згуртованій командній роботі музейників було швидко розроблено й подано мистецький проєкт до Українського Культурного Фонду на грантову програму «Знакові події». Важко описати словами нашу радість, коли дізналися результат, що ми пройшли. Але по-переду чекав ще один важливий момент – за лічені дні зібрати команду мистців, які згодяться створити по-справжньому величні скульптури», – розповіла кураторка Проєкту Тетяна Литвиненко.

Іван Фізер «ДЕРЕВО РОДУ»

«Мені зателефонувала Тетяна Литвиненко й запросила взяти участь у симпозіумі, зробити величезну скульптуру. Чесно кажучи, я була ошелешена. Я її вислухала, поклала слухавку й одразу передзвонила їй та повідомила, що я згодна. Не вагалася й хвилини. У голові не було жодного ескізу, я взагалі з ними не працюю. Але ж для Проєкту потрібно було його подати. Буквально за пів години на аркуші зошита в клітинку був начерк моєї роботи», – з хвилюванням згадувала учасниця Симпозіуму Ірина Норець.

Інна Гуржій «І ПРОРОСТЕ УКРАЇНСЬКА СВІДОМІСТЬ НА ДАВНЬОМУ КОРІННІ»

«Надзвичайно важко було повірити, що ми назбираємо команду. І тому я хочу подякувати кожному з художників, хто зголосився. Адже ця згода – це бажання кожного з них підтримати нас у розбудові Національного музею-заповідника українського гончарства й розвитку української кераміки. Бо, по суті, ті речі, які створили впродовж тридцяти днів керамісти, вони вивищують нашу українську кераміку на абсолютно інший рівень», – зауважив координатор Проєкту Олесь Пошивайло.

За тридцять днів художники й музейні працівники стали одним цілим організмом. Без вагань і жодних сперечань співробітники Музею гончарства допомагали мистцям. Зокрема, це перевезення робіт, монтаж, реставраційні роботи, нелегкі випалювання в гончарних горнах, моральна підтримка тощо.

Ірина Норець «КОД НАЦІЇ»

Піку нервового напруження керамісти досягли під час монтування творів, оскільки це складна й відповідальна справа, яка потребує особливого прорахунку. Адже професійно змонтована скульптура – це запорука безпеки, тривалого терміну її експлуатації та гідний вигляд.

«Останню ніч перед відкриттям скульптур я не спала й секунди, –згадувала свої переживання учасниця Симпозіуму Тетяна Павлишин-Святун. – Цілу ніч я робила прорахунки, як монтувати мою скульптуру. На кожну частину я приблизно виділила по п’ять хвилин. Значить, якщо не відходити й працювати безперервно, то потрібно було цілих п’ять годин. Але ж монтують живі люди, яким потрібно поїсти й перепочити! Та якщо затриматися, то можна не встигнути. Я радію, що все зроблено швидко і якісно. А головне – нам вдалося!».

Олександр Сердюк «МУДРИЙ ПАСТИР»

Скульптура великих розмірів – провокаційна та нестандартна, тому й потребує паркового простору, в якому найкраще розкриє свої можливості. Тут глядач опиняється наодинці з довкіллям та об’єктом, сам учиться з ними комунікувати. Тут панує повна свобода взаємодії та відчуттів…

 Саме тому гігантські скульптури Незалежної України встановлено в новій, ще необлаштованій іншими композиціями, парковій зоні Національного музею-заповідника українського гончарства.

Тетяна Павлишин-Святун «ПОЛІТ. ПТАХИ. ВОЛЯ»

Церемонія відкриття пройшла в цікавому й незвичному форматі. Усе дійство відбувалося вночі під яскраве підсвічування прожекторів. Гра світла, тіні й глиняних гігантів воістину захопили дух усіх присутніх!

«Це було неймовірне свято Незалежності України! Потужна Ода величі Українського гончарства! Зізнання в любові до своєї країни! Поезія глини, втілена художниками-керамістами з різних куточків України в гігантського розміру неперевершених творах мистецтва! Дякую Олесю Пошивайлу та очолюваному ним колективу Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному, мистцям і усім, хто щоденно трудиться в ім’я України за ейфорію й адреналін, за щастя й гордість бути українкою і відчуття єдності  з однодумцями! Таким має бути свято українськості у Гончарній столиці українського гончарства! Дякуююююю!!!!», – такий допис розмістила на своїй сторінці у Фейсбук директорка Державного художнього ліцею імені Василя Кричевського.

Андрій Ільїнський «ЗАХИСНИКИ НЕЗАЛЕЖНОСТІ»

З огляду на результат мистецького проєкту Національного симпозіуму монументальної кераміки «Гіганти Незалежної України» впевнено можна сказати, що в Опішному відбулося потужне, унікальне явище, ім’я якому українська кераміка й українська ментальність. Бо за якихось тридцять днів у величних скульптурах зі щирою любов’ю й повагою до своєї Незалежної країни втілено наше українське, ідентичне, національне!

Текст: Світлана Пругло, інформаційна служба НМЗУГ в Опішному

Фото: Тарас Пошивайло

Система Orphus