Ви тут:
Полтавщина прес-конференція Суспільство ТОП-новина 

Електронні трудові книжки та е-лікарняні: що потрібно знати полтавцям

В Україні – близько 5,5 мільйонів людей беруть лікарняні. Відтепер медичний висновок про тимчасову непрацездатність доступний і в електронній формі. Із 1 червня до 31 серпня діє перехідна модель. А вже з 1 вересня усі лікарняні будуть оформлювати в електронному вигляді.

Про це повідомив під час пресконференції в ОКІА “Новини Полтавщини” 8 липня начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів Головного управління Сергій Гаврилко.

“З 1 вересня усі лікарняні мають бути в електронному вигляді. Станом на 7 липня в Україні вже сформовано більше 3,5 тисяч е-лікарняних. Тобто вже з вересня лікарі будуть вносити все у електронний реєстр, а пацієнт (застрахована особа) або роботодавець зможуть у будь-який момент переглянути е-лікарняний”, – розповів Сергій Гаврилко.

Електронний лікарняний формується в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність. Згідно з чинними законодавством Електронний реєстр листків непрацездатності формує та веде Пенсійний фонд України. В особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України роботодавець має доступ до інформації щодо електронних листків непрацездатності по співробітниках, які працюють за основним місцем роботи, зокрема, номер лікарняного, дата його відкриття, закриття. Роботодавець автоматично отримує необхідну інформацію для нарахування коштів, зокрема, щодо тривалості страхового стажу працівників, формує заяву-розрахунок та здійснює виплату.

Щодо електронних трудових книжок, з 10 червня роботодавці мають подавати відомості, що містяться в паперових трудових книжках працівників, до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Термін дії перехідної моделі — 5 років.

“Електронні трудові книжки — електронний набір даних, який чітко регламентований законодавством. З 10 червня діють нові правила обліку трудової діяльності працівника. До того часу Пенсійний фонд України опрацьовував документи в тестовому режимі”, – зазначив Сергій Гаврилко.

За 5 років роботодавці повинні перенести до реєстру в електронному вигляді всі дані про трудову діяльність кожного застрахованого громадянина. Інформацію можуть надавати як роботодавці, так і фізичні особи. Сергій Гаврилко додав, що з появою електронних трудових книжок Пенсійний фонд може призначити пенсію особі автоматично (без звернення особи).

“Електронну трудову книжку мають оформити не пізніше 5 днів після прийняття на роботу. Крім того, роботодавець на прохання працівника може вносити записи і в паперову трудову книжку. Відтепер паперова трудова книжка зберігається у працівника”, – зазначив Сергій Гаврилко.

У числі основних переваг електронної трудової книжки — автоматичне призначення пенсії, дистанційне обслуговування громадян, зменшення витрат роботодавців на ведення паперового документообігу, спрощення доступу до інформації про набутий стаж, зменшення негативних наслідків втрати паперових документів та їх фізичного пошкодження.

Для того, щоб стати користувачами онлайн сервісів вебпорталу Пенсійного фонду України, слід скористатися системами електронної ідентифікації особи – КЕП (кваліфікований електронний підпис), Bank ID, Mobile ID.

Система Orphus