Ви тут:
Полтавщина Суспільство ТОП-новина 

Досвід та нові ідеї: відбувся перший “IDEA FEST Poltava Region – 2021”

15 липня в аеропорту “Полтава” відбувся перший регіональний фестиваль ідей розвитку громад Полтавської області “IDEA FEST Poltava Region — 2021”.

“Чимало інструментаріїв дає обласна влада для того, щоб органи місцевого самоврядування змогли витрачати свої кошти в цільовому напрямку і, паралельно, реалізовувати ідеї людей, які вони хочуть впровадити на тій чи іншій території. Сьогоднішній фестиваль — це один з таких інструментаріїв, де ви можете отримати інформацію та поділитися досвідом. Ніхто не стоїть на місці, але Полтавська область єдина в Україні, яка реалізовує “Громадський бюджет” в рамках цілого регіону на власних онлайн платформах. Бажаю, щоб із сьогоднішнього дня кожен виніс щось корисне, саме для своєї громади. Ви маєте зрозуміти, що комунікувати між собою та між областями — корисно”, – привітав присутніх голова Полтавської обласної ради Олександр Біленький.

“Коли є комунікація між державою та органами місцевого самоврядування, ми маємо показати приклад розвитку всіх громад. Від громад потрібні гарні, сучасні ідеї. Ви маєте вміти “продати” ідеї нам, а ми будемо відстоювати їх на рівні Києва. Ми вже відходимо від того, що латаємо “діри”, які з’явилися за часів Незалежності. Переходимо, наприклад, до створення сучасних парків. У кожній громаді має з’явитися сучасний парк. Маємо подати 60 проєктів парків. Але це не означає, що профінансують всі 60. Відберуть найкращі. Тому, вчіться писати гарні проєкти та “продавати” їх”, – сказав голова Полтавської ОДА Олег Синєгубов.

Президент World Trade Center Kyiv Генри Штеренберг відмітив необхідність облаштування парків та спортивних майданчиків.

“Наше завдання – показати Україну з іншої сторони. Наше завдання – вибудувати економіку знизу вверх. Децентралізація дає громадам можливість незалежності та будівництва такої економіки. Наше завдання — побачити ваші проєкти, які ми можемо фінансувати, та привести стратегічних партнерів. Ви маєте зрозуміти, що все це план. Маємо розробити план розвитку громад, районів, області мінімум на 10 років. Лише тоді ми зможемо побачити великий капітал, який зацікавиться і прийде сюди створювати нові робочі місця та надавати додаткові надходження до бюджету. Але, коли я приїжджаю сюди, як іноземець, я маю розуміти, що тут є місце, наприклад, де мої діти зможуть займатися спортом чи просто є де прогулятися. Наразі ми бачимо три проблеми. Перша — довіра. World Trade Center — це рівень глобальної довіри. У листопаді ми прийматимемо делегацію конгресу США і я б хотів, щоб вони приїхали сюди. Друга проблема — центральне планування економіки не може працювати в демократії. Закон про децентралізацію розв’язав цю проблему. Третя — ментальна залежність. Ми чекаємо, поки нам скажуть, що робити, а потрібно — брати і робити. Я хочу змінити імідж України у світі”, – сказав Генри Штеренберг.

Під час фестивалю працювало 18 локацій у форматі “Світового кафе” за різними напрямками: інфраструктура, бізнес, земельний аудит, агросфера, енергозбереження, медицина, культура, туризм, благоустрій, екологія, громадські бюджети Полтавщини.

Так, наприклад, на локації “Туризм” голова Опішнянської громади Микола Різник розповів про досягнення своєї громади та поділився досвідом роботи в цьому напрямку.

“Кожній громаді потрібна своя айдентика. Першою в області її розробила Решетилівка, потім — Опішня. Візія громади — це важливо. Кожна громада має мати своє обличчя. Якщо ви хочете, щоб вас запам’ятали — розробляйте свою айдентику. Вчіться “продавати” свою громаду. Для прикладу, у вас є 3 секунди, ну як гортаєте стрічку новин у соцмережі. За ці три секунди вашу громаду мають запам’ятати. Громаді потрібна візія, айдентика, логотип. Наша айдентика досить проста — глечик. Але ми працювали над нею майже рік. Це не так дорого коштує, але це досить важливо”, – розповів Микола Різник.

На кожній локації учасники фестивалю дізнавались щось нове та цікаве.

«Project Work» була центральною локацією, присвячена темі державно-приватного підприємництва, для голів територіальних громад.Їм розповіли про залучення інвесторів та реалізацію інвестиційних проєктів міжнародного рівня, про стратегічний розвиток міст і територіальних громад, про адаптивне навчання та медіацію.

Олександр Біленький зазначив, що ця локація передбачає спільну діяльність бізнесу і громад, як результат заробляння коштів, отримання прибутку та працевлаштування мешканців громади.

“Це новий етап для громад області. На сьогодні проводиться не достатньо таких форумів. На майбутнє потрібно проводити роботу на локаціях дещо по-іншому: щоб не громади слухали представників бізнесу, а навпаки. Представник громади має вийти та зробити таку презентацію, щоб бізнес захотів “зайти” в цю громаду. Загалом, фестиваль — це етап. Ми показуємо, що Полтавщина — регіон, який здатен домовлятися, сідати за стіл переговорів і пропонувати свої умови з боку громад. Внутрішні інвестиції — це дуже добре, а зовнішні інвестори — це успіх, який має надихати громади”, – зазначив Олександр Біленький.

Фестиваль об’єднав керівників громад Полтавщини, кращих професіоналів проєктного менеджменту задля спільного пошуку нових креативних ідей, обміну досвідом та історіями успіху, розробки та обговорення унікальних проєктів для покращення якості життя громад області.








 

Система Orphus