З 2022 року Укравтодор не проводитиме поточні середні ремонти доріг
З 2022 року Укравтодор більше не проводитиме поточні середні ремонти доріг. Залишаться лише проєкти для поточного та капітального ремонтів.
Натомість, розпочаті об’єкти завершуватимуть у рамках поточного середнього ремонту.
Основна мережа доріг України побудована ще в радянські часи, у 70–80 роках. Це 120 тисяч км доріг місцевого значення і близько 47 тисяч км доріг державного значення, повідомляє Укравтодор.
Збудовані 50 років тому автошляхи не розраховані на сучасні транспортні навантаження. Мізерне фінансування належного експлуатаційного утримання та відсутність ремонту десятиліттями призвело до того, що більшість мережі є вкрай зношеною.
“З 2008-го, коли змінилися будівельні норми, мережа доріг не відновлювалася масово капітальним ремонтом. Замість нього широко застосовувався поточний середній ремонт. Якщо норматив від капітального ремонту вимагає обов’язкове укріплення основи дороги, то при поточному середньому це рішення залишається за замовником”, – йдеться у повідомленні.
З 2020 року Укравтодор посилив контроль за об’єктами поточного середнього ремонту. Зокрема, у понад 80% випадків за структурою робіт його було наближено до рівня капітального ремонту. Вперше за роки незалежності кожен проєкт поточного середнього ремонту проходить Секцію 5 “Проєктування автомобільних доріг та мостів” Науково-технічної ради ДП “ДерждорНДІ” (найвищий щабель контролю проєктів, який погоджує конструктив, технічні рішення, які підрядники закладають у проєктно-кошторисну документацію).
Раніше погодження Секції 5 науково-дослідного інституту потребували лише проєкти будівництва, реконструкції чи капітального ремонту.
Обстеження CoST Ukraine підтверджують нагальність відмови від поточного середнього ремонту
Навесні координатори CoST з різних областей провели обстеження відремонтованих доріг державного значення у низці областей. У рамках нього виявлено чимало пошкоджень на об’єктах, котрі не так давно були здані у експлуатацію, або ремонт на яких триває, та до якості якого є запитання. Зокрема, недоліки виявили у Закарпатській, Миколаївській, Сумській та Херсонській областях. Тріщини, колійність, перші вибоїни — ці дефекти задокументували представники CoST на дорогах територіального, регіонального та, навіть, національного значення.
Служби автомобільних доріг у цих областях зобов’язали підрядників ліквідувати за свій кошт виявлені дефекти у межах гарантійного обслуговування, а якщо ділянка ще не здана у експлуатацію — терміново виправити виявлені недоліки.
“Переважна більшість об’єктів, де виявлено дефекти — оновлювались за старими проєктами поточного середнього ремонту, де не передбачалось ані укріплення дорожньої основи, ані посилення несної здатності дороги в цілому. Ми вдячні ініціативі CoST за проведене обстеження, адже воно вкотре показало, що практика поточного середнього ремонту себе вичерпала. Зокрема і через те, що усі дорожні проєкти “Великого будівництва” з початку 2020 року максимально наближені до рівня капітального ремонту. Суспільний контроль, взаємодія влади та громадськості є ефективним способом покращення якості робіт”, – повідомляє Укравтодор.