Ви тут:

Які бувають підшипники

Основні типи

Усі підшипники можуть бути розділені на дві основні групи — підшипники кочення та ковзання. Конструкція перших складається з наступних елементів:

  • два кільця — зовнішнє й внутрішнє;
  • кульки;
  • сепаратор, в якому встановлено кульки.

Підшипники ковзання мають наступну конструкцію:

  • зовнішня обойма;
  • внутрішня обойма, виконана з матеріалу з низьким коефіцієнтом тертя, наприклад тефлону (фторопласту).

Завдання, яке покликані вирішувати підшипники будь-якого типу — це зниження тертя між обертовим та стаціонарними вузлами агрегату. Це необхідно для зменшення втрат енергії, нагрівання та зносу деталей, що викликається силою тертя.

В інтернет-магазині підшипників «ВПК-Підшипник» ви можете знайти широкий асортимент даної групи промислових товарів.

Підшипники ковзання

Цей вузол зазвичай являє собою масивну опору, виготовлену з металу. У ній проробляють отвір, куди вставляють втулку або вкладку, виконану з матеріалу з низьким коефіцієнтом тертя.

Для підвищення ефективності роботи цього вузла та зниження тертя в нього вводять рідке або щільне мастило. Це призводить до того, що вал відділяється від втулки плівкою маслянистої рідини. Експлуатаційні параметри підшипника ковзання залежать від наступних параметрів:

  1. Розмір елементів, що входять в цей вузол.
  2. Швидкість обертання валу і розмір навантажень, що припадають на нього.
  3. Густота мастила.

Для забезпечення змащування підшипника можна використовувати будь-яку в’язку рідину:

  • масло,
  • гас,
  • емульсії.

У деяких моделях підшипників ковзання для змащення застосовують гази. Крім перерахованих матеріалів, використовують і тверді (іноді їх називають консистентними) мастила.

У деяких конструкціях підшипників передбачено примусову систему змащення.

Підшипники кочення

У підшипниках цього типу тертя ковзання підміняється тертям кочення. Завдяки такому рішенню відбувається істотне зниження тертя та зносу. Підшипники кочення мають різноманітні конструкції та розміри. Як тіла обертання можуть бути використані кульки, ролики, голки.

Шарикопідшипники

Шарикопідшипник є найпоширенішим типом підшипників. Він складається з двох кілець, між якими встановлено сепаратор з кульками певного розміру. Кульки переміщаються по канавках, які при виготовленні ретельно шліфують. Адже для повноцінної роботи підшипника необхідно, щоб кульки не прослизали, і при цьому мали суттєву площу опори.

Сепаратор, в який встановлюють кульки, забезпечує їх точне положення і виключає будь-який контакт між ними. Виробники випускають вироби, які укомплектовано дворядними сепараторами.

Підшипники цього класу застосовують при досить невеликих радіальних навантаженнях і великій кількості оборотів робочого вала.

Перейти до вмісту