Ви тут:
Освіта Суспільство Україна 

В Україні планують створити Національний технопарк з підвищення якості освіти

Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет презентував модель Національного технопарку з підвищення якості освіти. Основна мета заходу – трансформація національної системи освіти, розбудова Нової української школи та забезпечення якісної та доступної освіти.

Учасники Всеукраїнської стратегічної сесії “Освіта України – 30” обговорили ідею створення Національного технопарку з підвищення якості освіти та модель з чотирьох базових компонентів: 

  1. упровадження в національний освітній простір основних цінностей та компетентнісної освіти;
  2. розвиток інтелектуальної еліти нації;
  3. створення безпечного для життя та здоров’я середовища;
  4. трансформація системи управління освітою, повідомляють у пресслужбі МОН.

“Нова українська школа є школою навчання та розвитку компетентностей. Часи змінюються, і освітній процес слід адаптувати до потреб здобувачів освіти. Тому основним, базовим компонентом Національного технопарку з підвищення якості освіти є впровадження в освітній простір компетентнісної освіти, зокрема функціонування оффлайн- та онлайн-ресурсів ціннісних орієнтирів освіти, кардинальне оновлення системи підготовки та супроводу компетентного вчителя для НУШ. Якісні зміни в підготовці та професійному супроводі вчителя, з яких і має починатися реальне компетентнісне навчання учнів, потребують швидкого впровадження. Міністерство розробило положення про педагогічну інтернатуру, що сприятиме розв’язанню питання. І саме цей компонент ми визначили першим у структурі технопарку”, – зауважив Сергій Шкарлет.

Формування інтелектуальної еліти нації – вчених, дослідників, суспільних діячів, інноваторів-підприємців – є ще одним базовим компонентом розвитку освіти. За словами Міністра, це підтримка майбутніх лідерів світової науки та Hi-tech, упровадження STEM-освіти, оснащення відповідних лабораторій, підвищення статусу Вчителя як професійної еліти нації.

“Еліту має готувати еліта. Педагогічні працівники мають реально стати професійною елітою, яка готуватиме еліту інтелектуальну. Маємо певні досягнення в цій царині, ректори діляться досвідом, який має кожен із них. Важливим напрямом діяльності педуніверситетів є зміцнення партнерства між громадами, бізнесом, владою, що значно впливатиме на зміст, процес і результати професійної педагогічної освіти. Такий підхід також відповідає ідеям технопарку”, – зазначив Міністр. 

Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет акцентував на важливості формування безпечного для життя та здоров’я середовища.

У межах ідеї технопарку йдеться про такі заходи:

  • запровадження проєкту “Здорова школа”, що є однією зі складових програми Президента України «Здорова Україна»;
  • організація якісного та безпечного харчування в усіх закладах освіти;
  • запобігання булінгу та кібербулінгу;
  • забезпечення безбар’єрності освіти.

У структурі технопарку планується створити 7 хабів:

  • Hub Освітніх high-tech (STEM, інкубатор);
  • Hub Сервісний дизайн освітніх технологій;
  • Інтелектуальна платформа  TeachHub;
  • Hub Освіта для мене – школа для всіх #Education for me – School for everyone;
  • Hub Відкрите партнерство Open Partnership;
  • Hub Освіта. Наука. Особистість. Education. Science. Personality;
  • Hub Інноваційний менеджмент Innovative Management. 

Система Orphus