Ви тут:
Комуналка Полтавщина Споживач Суспільство 

Де споживачі можуть ознайомитись зі станом розрахунків за опалення і гарячу воду, – пояснення “Полтаватеплоенерго”

На обласному комунальному підприємстві “Полтаватеплоенерго” підбивають фінансові підсумки платіжної дисципліни споживачів послуг. То як полтавці розраховувалися за спожиті послуги з теплопостачання та як це впливає на роботу підприємства в цілому? 

Як розраховуються споживачі за вже отримані послуги?

Станом на 1 червня цього року дебіторська заборгованість за поставлену теплову енергію та спожиті послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води безпосередньо населенню Полтави, Карлівки, Машівки, Решетилівки та Котельви становить 323 млн грн. При цьому рівень розрахунків цієї категорії споживачів за минулий опалювальний період склав 86%, тоді як минулоріч на початок календарного літа сукупна заборгованість населення не перевищувала 281 млн грн, повідомили у пресслужбі “Полтаватеплоенерго”.

І хоча, рівень розрахунків порівняно із минулорічним показником, незважаючи на важкі часи протидії поширенню коронавірусної хвороби, збільшився на 2%, обсяг заборгованості усе одно зріс — на майже 43 млн грн

Де можна ознайомитися із станом розрахунків за власним особовим рахунком чи в своєму житловому будинку?

Дізнатися про стан розрахунків за централізоване опалення та постачання гарячої води споживачі можуть з щомісячних рахунків на оплату послуг, які регулярно надходять на їхні адреси.

Також, вже багато років на офіційному сайті підприємства функціонує цілодобовий он-лайн сервіс “Особистий кабінет споживача”, за допомогою якого споживач може отримати деталізовану та оперативну інформацію щодо стану свого особового рахунку.

А віднедавна “Полтаватеплоенерго” запровадило ще один надзвичайно зручний для користування інструмент, що дозволяє інтерактивно взаємодіяти зі своїм особовим рахунком у обліковій базі підприємства прямо зі свого смартфона. Це, вже широко уподобані полтавцями, багатофункціональні інфо-боти “Полтаватеплоенерго” у Viber чи Telegram

Якщо ж споживач потребує допомоги, аби докладніше розібратися зі станом свого особового рахунку, він може отримати її на особистому прийомі у приміщенні абонентської служби підприємства, зателефонувавши у робочий час на багатоканальну довідкову лінію за номером (0532) 510-455, письмово звернувшись на адресу підприємства або скориставшись цілодобовим он-лайн сервісом офіційного сайту підприємства «Надіслати нам листа».

Крім того, на сайті підприємства діє ще один корисний цілодобовий он-лайн сервіс — “Мапа комерційного обліку”. У ньому зараз, наряду із іншою корисною для полтавців інформацією, розміщено актуальний на сьогодні стан розрахунків споживачів за отримані послуги. Зокрема, щодо розмірів заборгованості у кожному будинку та переліком домогосподарств, котрі мають найбільші борги.

Як бути споживачам, що нині мають заборгованість за послуги підприємства?

У разі наявності заборгованості за послуги підприємства споживачеві необхідно терміново провести оплату і ліквідувати наявну заборгованість.

Якщо ж, в силу певних причин споживач не має можливості одномоментно сплатити весь борг, йому необхідно невідкладно звернутися до абонентської служби “Полтаватеплоенерго” на вул. Генерала Духова, 1. Фахівці абонентської служби розглядають кожне звернення індивідуально, аналізують причини виникнення боргу і визначаються з прийнятними варіантами виходу із ситуації. Одним із них, наприклад, може бути укладання договору на поступове погашення боргу (строком до кількох місяців) за умови його часткової оплати. 

Що чекає на боржника у разі звернення підприємства до суду?

На жаль, не всі споживачі підприємства своєчасно та повністю оплачують послуги з теплопостачання. Якщо період утворення заборгованості такого споживача становить кілька місяців і він не вжив заходів щодо добровільного її погашення або реструктуризації, то підприємство вимушене готувати матеріали для передачі до суду з метою примусового стягнення заборгованості.

У такому випадку фінансові зобов’язання боржника збільшуються більш ніж на 30% від суми заборгованості за рахунок того, що відповідно до норм чинного законодавства підприємство нараховує інфляційні втрати на заборгованість та 3% річних. Крім того, на боржників покладається обов’язок відшкодування судового збору, який на сьогодні складає понад 2,2 тис. грн.

Якщо ж боржник і надалі зволікає з погашенням заборгованості, підприємство звертається до державних виконавців, які в межах повноважень, наданих Законом України “Про виконавче провадження”, забезпечують примусове виконання рішення суду про стягнення заборгованості за послуги підприємства. У такому випадку боржники повинні бути готовими до повного блокування їхніх банківських карток, накладення арешту на все рухоме та нерухоме майно, до опису, арешту та вилучення майна з метою примусової реалізації і навіть до тимчасової заборони виїзду за кордон. Власники автотранспортних засобів, які заборгували підприємству, ризикують тимчасово позбутися своєї машини, оскільки авто може бути затримане та доставлене на спецмайданчик, поки боржник не розрахується з “Полтаватеплоенерго”.

Чи потрібно сплачувати рекомендовані авансові платежі?

Щороку, щоб зменшити фінансове навантаження на споживачів у холодну пору року, в рахунках на оплату послуг підприємства за травень-вересень підприємство зазначає рекомендовану суму авансового платежу в розмірі 50% від середньомісячного нарахування в опалювальний період. Якщо споживач здійснює авансові платежі, вони враховуються як оплата послуги з централізованого опалення в наступному опалювальному періоді.

Підприємство уже не перший рік пропонує споживачам такий підхід до розрахунків, і чимало полтавців пристає на цю пропозицію. Приміром, цього року майже 30 тис. домогосподарств проводять авансову оплату послуг.

Система Orphus