Вчені виявили в організмі людини сотні тисяч невідомих вірусів

Вчені знайшли понад 140 тисяч вірусів, що мешкають в кишечнику людини, при цьому багато хто з них раніше були невідомі.

Про це повідомляє видання Science Alert, інформує канал “Прямий“.

Дослідники склали новий каталог вірусів, званий Gut Phage Database (GPD), на основі результатів аналізу понад 28 тисяч метагеномов – сукупностей послідовностей ДНК, отриманих при секвенування кишкового мікробіома. Зразки мікробіома були виділені у людей з 28 країн.

Всього було ідентифіковано 142 809 вірусів, що відносяться до бактеріофагів і уражають бактерії і археї. Частина з них відноситься до скарбі Gubaphage, яка, мабуть, є другою за поширеністю в кишечнику людини після групи crAssphage. Раніше вважалося, що Gubaphage належать до сімейства crAssphage-подібних вірусів.

Виявлені віруси не є патогенами і виступають як частина нормальної екосистеми кишечника людини. Вони грають роль векторів горизонтального переносу бактеріальних генів, тобто транспорту ДНК від бактерії до бактерії. Бактеріофаги можуть кодувати гени, що виконують допоміжні функції для мікроорганізмів, і сприяти коеволюції, тобто спільному розвитку бактерій.

“Понад 36 відсотків ідентифікованих вірусних груп заражають більш ніж один вид бактерій, що підтверджує їх участь у створенні мережі потоків генів між різними мікроорганізмами”, – йдеться у повідомленні.

Фото: Рixabay