Ви тут:
Культура Суспільство Україна 

Читання як ключове дозвілля: в Україні презентували Стратегію промоції читання

Міністерство культури та інформаційної політики презентувало Стратегію промоції читання, яка розрахована до 2025 року.

Документ спрямований на комплексну трансформацію сфери і збільшення попиту на книги в Україні. Серед основних  завдань: підвищення статусу книгочитання в державі, кількість читаючих українців; створення екосистеми і надання відповідних умов для комфортного існування видавництвам і організаціям; а читання зробити ключчовим дозвіллям українців, зокрема для здобуття нових навичок, необхідних і зараз, і для успіху в майбутньому.

“Глобальна мета: щоб українці полюбили читати. А для цього, як мінімум, мають бути якісні пропозиції і вибір на ринку. Згідно з нашими прогнозами, серед дорослих зміниться кількість щотижневих читачів з 27% до 30%. Серед дітей кількість нечитачів (18%) зменшиться до 15%. Щодо сфери загалом, станом на 2025, середній наклад ринкової книги становитиме 3500 примірників, оновиться 2000 публічних і шкільних бібліотек-хабів”, – написав Міністр культури та інформаційної політики України Олександр Ткаченко у своєму Telegram-каналі.

Стратегія передусім вирішить ряд проблем:

– доступність книг на всій території України, і в електронному, і у паперовому форматах. У тому числі поповнення бази безкоштовної літератури;

– збільшення пропозиції на ринку через зростання попиту. Більше перекладів іноземної літератури на українську, а також підвищення кількості примірників;

– курс на знищення піратства та контрафакту у сфері через посилення кримінальної відповідальності. Прозорість у системі книговидавництва;

– постійне оновлення фондів бібліотек у містах і регіонах: публічних, шкільних, університетських. І в подальшому трансформація бібліотек у сучасні центри для споживання книг – хаби.

Система Orphus