Ви тут:
Освіта Суспільство Україна 

В Україні готують новий законопроєкт про професійну освіту

Законопроєкт щодо професійної (професійно-технічної) освіти має бути спрямований винятково на розвиток та належне функціонування закладів профтехосвіти й враховувати цінність інших сфер освіти.

Про це наголосив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет у Верховній Раді розповідаючи, про два законопроєкти про професійну (професійно-технічну) освіту. Кожен з них має як переваги, так і недоліки. Водночас обидва документи не враховують усіх потреб сучасної системи професійної освіти, повідомляють у пресслужбі МОН.

“Тому МОН спільно з народними депутатами-членами Комітету з питань освіти, науки та інновацій розпочали роботу над підготовкою нового законопроєкту про професійну освіту. Він врахує положення, закладені в попередніх двох законопроєктах та доповнить їх. Також МОН долучає до напрацювання проєкту Закону компетентних фахівців. Законопроєкт ґрунтуватиметься на європейських стандартах у цій сфері та практиці українських стейкхолдерів”, – зазначив Міністр.

За його словами, для створення ефективної системи закладів професійної освіти буде запропоновано нову модель управління та фінансування з регіонального рівня. Необхідно також передбачити оновлення навчальної та соціальної інфраструктури закладів професійної освіти із залученням інвестицій.

Окрім того, Сергій Шкарлет звернув увагу на те, що система професійно-технічної освіти потребує кардинального вдосконалення. Україні бракує кваліфікованих робочих кадрів. Криза професійної освіти зумовлена певними глобальними чинниками, зокрема демографічним спадом, який спостерігається як в Україні, так і у світі. Тому постала потреба в модернізації профосвіти для сталого розвитку суспільства.

“Минулого року за участю Президента України було представлено план заходів із розвитку професійної освіти в Україні. Потім разом із фахівцями напрацьовано Стратегію розвитку професійно-технічної освіти. Сьогодні основні тренди в бізнесі – це запровадження раціональних моделей споживання і виробництва, перехід на цифрову економіку, забезпечення можливостей для навчання людини впродовж життя. Наша Стратегія є відповіддю на цей запит. Наразі вона опрацьовується для ухвалення Урядом. Ці кроки важливі, проте, їх замало. Потрібно закріпити зміни на законодавчому рівні”, – наголосив Міністр освіти і науки України.

Система Orphus